اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 28, 2021
11:53 چهارشنبه، 6ام مردادماه 1400
کد خبر: 126906

سود مایکروسافت در فصل دوم ۲۰۲۱ با رشد ۴۷ درصدی به ۱۶.۵ میلیارد دلار رسید

 
مایکروسافت جدیدترین گزارش مالی‌اش برای فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۱ یا فصل دوم عادی ۲۰۲۱ را منتشر کرد. سود ردموندی‌ها با رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۶.۵ میلیارد دلار رسیده است.
 
درآمد مایکروسافت در گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ به ۴۶.۲ میلیارد دلار رسیده که رشد ۲۱ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی تجربه کرده. سود عملیاتی ردموندی‌ها هم به ۱۹.۱ درصدی رسیده که ۴۲ درصد رشد داشته است.
 
مایکروسافت در گزارش‌های قبلی توانسته بود رشد سود ۴۴ و ۳۳ درصدی را تجربه کند، بنابراین رشد ۴۷ درصدی در گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ جای تعجب چندانی ندارد، با این حال همچنان بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران وال استریت است.
 
دلیل اصلی رشد درآمد و سود ردموندی‌ها در این بازه زمانی، کسب‌و‌کار هوشمند ابری این کمپانی است که در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته. درآمد این بخش در مقایسه با بازه مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته. البته اپ‌های مایکروسافت مانند آفیس و لینکدین هم رشد را تجربه کرده‌اند.
 
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت
بخش محاسبات شخصی که شامل ویندوز و ایکس باکس می‌شود، با رشد ۹ درصدی درآمد مواجه شده، البته اگر بطور جداگانه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم با کاهش ۲۰ درصد درآمد بخش سرفیس و ۴ درصدی محتوای ایکس باکس و سرویس‌ها روبه‌رو می‌شویم.
 
از آنجایی که مایکروسافت گزارش فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرده، با درآمد کلی این کمپانی برای سال مالی ۲۰۲۱ هم روبه‌رو هستیم:
 
درآمد کلی: ۱۶۸.۱ میلیارد دلار، رشد ۱۸ درصدی
سود عملیاتی: ۶۹.۹ میلیارد دلار، رشد ۳۲ درصد
سود خالص: ۶۱.۱ میلیارد دلار با GAAP و ۶۰.۷ میلیارد دلار بدون GAAP، رشد ۳۸ و ۳۷ درصدی
همانطور که از گزارش مالی مشخص است، ردموندی‌ها سال مالی مناسبی را پشت سر گذاشته‌اند که یکی از دلایل اصلی آن، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و دورکاری کارمندان بوده است. با توجه به عرضه ویندوز ۱۱ در ماه‌های آینده، انتظار می‌رود درآمد ردموندی‌ها در سال مالی بعدی افزایش پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.