تبلت

تلفن همراه

گوشی

July 28, 2021
16:28 چهارشنبه، 6ام مردادماه 1400
کد خبر: 126934

اپل از احتمال محدودیت‌های بیشتر برای عرضه آیفون و آیپد در فصل سوم ۲۰۲۱ خبر داد

 
اپل می‌گوید احتمالا محدودیت‌‌هایی که در عرضه دستگاه‌هایی همچون آیپد و آیفون در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ با آن روبرو بوده، در سه ماهه بعدی نیز حتی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
 
«لوکا مائستری»، مدیر مالی اپل همزمان با انتشار گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ این کمپانی اعلام کرد اپل در سه ماهه بعدی نیز همانند فصل گذشته با محدودیت‌های مربوط به عرضه آیفون و آیپد دست و پنجه نرم خواهد کرد و این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است محدودیت‌های ماه‌های پیش رو منتهی به سپتامبر نسبت به قبل بیشتر شود.
 
وی خاطرنشان کرد که این محدودیت‌ها می‌توانند بر فروش محصولاتی همچون آیفون و آیپد تاثیرگذار باشند. هنوز مشخص نیست که آیا این محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای عرضه، بر مدل‌های آیفون ۱۳ که انتظار می‌رود شهریور ماه معرفی شوند نیز تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.
 
مدیر مالی اپل در حالی در مورد این موضوع صحبت می‌کند که تیم کوک مدیرعامل این شرکت تمایلی به اظهارنظر و پاسخ دادن به سوالات مربوط به محدودیت‌های عرضه ندارد و تاکنون اظهارنظری در مورد آینده و پیش‌بینی وضعیت‌های آتی مطرح نکرده است.
 
تیم کوک می‌گوید این شرکت با جدیت تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا بتواند با مشکلات پیش رو کنار بیاید و بر آنها پیروز شود. وی معتقد است محدودیت‌ها و مشکلاتی که اپل با آن روبرو است، همان مسائلی است که سایر شرکت‌ها را درگیر کرده است و در این وضعیت اپل تنها نیست.
 
کمبود جهانی تراشه و تامین قطعات اولیه از جمله موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده با آن درگیر هستند و به فکر راهکارهایی برای حل آن هستند.
 
تیم کوک در ادامه صحبت‌های خود اضافه می‌کند که اگرچه اپل با محدودیت‌هایی در عرضه روبرو بوده، اما هزینه‌های اصلی کلی شرکت کاهش یافته است. هرچند اپل در حال حاضر هزینه‌های بیشتری را صرف حمل و نقل می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.