تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 31, 2021
15:01 شنبه، 9ام مردادماه 1400
کد خبر: 127020

آیا ایلان ماسک به دنبال مدیرعاملی اپل بود؟

تیم هیگینز، خبرنگار وال استریت ژورنال به‌تازگی کتابی را درباره شرکت تسلا تحت عنوان «بازی قدرت: تسلا، ایلان ماسک و شرط‌بندی قرن» منتشر کرده که اخیرا اطلاعات پرسروصدایی از آن به بیرون درز کرده است.
 
بر اساس گزارش لس انجلس تایمز از مطالب این کتاب، ایلان ماسک در سال ۲۰۱۶ یعنی زمانی که تسلا با مشکلات مالی جدی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، در پاسخ به پیشنهاد تیم کوک، مدیرعامل اپل برای تصاحب تسلا، اعلام کرد که تنها به این شرط که مدیرعامل اپل شود، با این درخواست موافقت خواهد کرد.
 
طبق آنچه در این کتاب آمده، در این تماس تلفنی، تیم کوک در ابتدا با این درخواست موافقت کرد اما وقتی ماسک ماجرا را بیشتر توضیح داد و عنوان کرد که منظورش مدیرعاملی اپل است، کوک با عصبانیت تلفن را قطع کرد.
 
با این حال، ماسک و شرکت اپل منکر این مکالمه شدند و اعلام کردند که هیچ گفت‌وگویی میان ماسک و تیم کوک اتفاق نیفتاده است. در همین رابطه، مدیرعامل تسلا اخیرا با انتشار توییتی اعلام کرد: هیچ گفت‌وگوی شفاهی و مکتوبی میان من و تیم کوک اتفاق نیفتاد.
 
در این توییت آمده که اگرچه او (ماسک) به دنبال صحبت با کوک در خصوص خرید تسلا توسط اپل بود، اما کوک این ملاقات را نپذیرفت.
 
شرکت اپل نیز در واکنش به این مکالمه ادعایی میان تیم کوک و ایلان ماسک، به مصاحبه اخیر کوک با کارا سوییشر، خبرنگار نیویورک تایمز اشاره کرد که در آن هرگونه گفت‌وگو با ماسک تکذیب شده بود. کوک در این مصاحبه گفت: من هرگز با ایلان صحبتی نکرده‌ام، اگرچه برای شرکتی که او راه‌اندازی کرده، احترام زیادی قائلم.
 
ایلان ماسک نیز بخش زیادی از مطالب این کتاب را نادرست توصیف و عنوان کرد: هیگینز توانست یک کتاب را به یک کتاب اشتباه و خسته‌کننده تبدیل کند.
 
به نظر می‌رسد که ماسک هیچ مشارکتی در نگارش کتاب «بازی قدرت» نداشته است. هیگینز نیز با اشاره به این موضوع، در قسمت پایانی کتاب خود آورد که اگرچه فرصت‌های زیادی به ماسک داده شد تا نظرش را در خصوص مطالب کتاب و همچنین شخصیت‌سازی‌های آن بگوید، اما او بدون اشاره به هیچ مورد خاصی از نادرست بودن اطلاعات این کتاب، تنها به این جمله بسنده کرد: بخش زیادی، و نه همه مطالبی که در این کتاب می‌خوانید، مزخرف است.
 
هیگینز همچنین قبل از اقدام به انتشار این کتاب، چندین بار با شرکت اپل تماس گرفته و این امکان را برایشان فراهم کرده تا در خصوص مطالب این کتاب اظهارنظر کنند، اما هر بار پاسخ اپل منفی بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.