تلفن همراه

سیستم‌عامل

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

July 31, 2021
17:07 شنبه، 9ام مردادماه 1400
کد خبر: 127042

مایکروسافت اج ۹۲ برای سیستم عامل اندروید منتشر شد

 
به دنبال انتشار مایکروسافت اج ۹۲ برای کامپیوتر، حالا نوبت به انتشار همین نسخه برای موبایل رسیده و مایکروسافت بالاخره کد مبنای آن را با نسخه PC یکسان کرده است. به عبارت دیگر، نسخه اندروید اج ۹۲ حالا بر اساس کرومیوم ۹۲ ساخته شده است.
 
مایکروسافت تا پیش از انتشار اج ۹۲ در نسخه اندروید از کرومیوم ۷۷ استفاده می‌کرد و همین مسئله موجب عقب‌ماندگی این مرورگر از لحاظ قابلیت‌ها و عملکرد نسبت به سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم شده بود. ولی حالا نسخه اندروید هم به نسخه PC ملحق شده و حالا تمامی نسخه‌های مرورگر اج بر مبنای کرومیوم ۹۲ هستند.
 
با یکسان‌سازی کد مبنای مرورگر اج، انتظار داریم این اپلیکیشن قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌ها را با سرعت بسیار بیشتری دریافت کند. مایکروسافت اج ۹۲ قابلیت‌های جدید زیادی دارد و به شما اجازه می‌دهد زبانه‌ها، گذرواژه‌ها، تاریخچه وبگردی‌ها و بوکمارک‌ها را با یک اکانت در چند دستگاه همگام‌سازی کنید.
 
 
مایکروسافت اج ۹۲ یک سیستم مسدودسازی تبلیغات دارد که با کمک Adblock Plus کار می‌کند. این سیستم به شما اجازه می‌دهد سرویس‌های ردیابی و تبلیغات آزاردهنده وب‌سایت‌های مختلف را مسدود کنید. برای استفاده از این قابلیت کافیست به مسیر Settings > Privacy and Security > Block ads بروید.
 
 
نسخه اندروید مرورگر اج درست مثل مرورگر گوگل کروم به ابزار پیش‌فرضی برای تهیه اسکرین‌شات مجهز شده است. زمانی که در یک صفحه وب حضور دارید، با لمس کردن منوی Share می‌توانید گزینه اسکرین‌شات را از گوشه پایین صفحه ببینید.
 
اج ۹۲ همچنین از صفحه جدیدی برای بخش تنظیمات بهره می‌برد و اجازه می‌دهد صفحات وب را به سایر دستگاه‌هایی که به اکانت مایکروسافت‌تان وصل شده‌اند، ارسال کنید. این نسخه قابلیت ترجمه صفحات وب را هم فراهم می‌کند و با کمک سرویس Microsoft Translator این کار را انجام می‌دهد.
 
انتشار اج ۹۲ از همین حالا در گوگل پلی آغاز شده اما ممکن است با کمی تاخیر به دست تمامی کاربران برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.