تبلت

تلفن همراه

July 31, 2021
17:11 شنبه، 9ام مردادماه 1400
کد خبر: 127043

اپل به حکمرانی در بازار تبلت‌ها ادامه می‌دهد: فروش ۱۲.۹ میلیون آیپد در فصل دوم ۲۰۲۱

 
گزارش جدید IDC درباره وضعیت بازار تبلت‌ها نشان می‌دهد که اپل همچنان بیشترین فروش را تجربه می‌کند و بیش از هر شرکت دیگری توانسته در فصل دوم ۲۰۲۱ تبلت در بازار بفروشد.
 
طبق این گزارش، اپل در فصل دوم ۲۰۲۱ موفق به فروش ۱۲.۹ میلیون آیپد شده و به سهم ۳۱.۹ درصدی دست پیدا کرده. در مقام دوم رقیب دیرینه اپل یعنی سامسونگ با فروش ۸ میلیون تبلت جای گرفته. کره‌ای‌ها در بازار سهم ۱۹.۶ درصدی داشته‌اند.
 
در رتبه سوم لیست لنوو با فروش ۴.۷ میلیون تبلت به چشم می‌خورد. این کمپانی در فصل دوم ۲۰۲۱ به سهم ۱۱.۶ درصدی از بازار تبلت‌ها دست پیدا کرده. در مقام چهارم هم آمازون قرار دارد که با فروش ۴.۳ میلیون تبلت توانسته سهم ۱۰.۷ درصدی از بازار داشته باشد.
 
تمام این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته میلادی افزایش فروش را تجربه کرده‌اند و رشد سالانه داشته‌اند. اپل رشد ۳.۵ درصدی، سامسونگ رشد ۱۳.۳ درصدی، لنوو رشد ۶۴.۵ درصدی و در نهایت آمازون رشد ۲۰.۳ درصدی را نسبت به فصل دوم ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند.

در رتبه پنجم این فهرست اما هواوی با فروش ۲.۱ میلیون تبلت به چشم می‌خورد که سهم ۵.۱ درصدی را برای آن به ارمغان آورده. طبق گزارش IDC، هواوی با کاهش فروش ۵۳.۷ درصدی نسبت به فصل دوم ۲۰۲۰ روبه‌رو شده است.
 
به گفته IDC با وجود رشد بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، افزایش فروش نسبت به بازه‌های زمانی قبلی کمتر بوده. بازار تبلت‌ها در فصل دوم ۲۰۲۱ در مجموع رشد ۴.۲ درصدی داشته است.
 
اپل که اخیرا گزارش فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱ یا فصل دوم عادی را منتشر کرده، از رشد سالانه ۱۲ درصدی فروش آیپدها خبر داده. درآمد آیپدها در این بازه زمانی به ۷.۳۷ میلیارد دلار رسیده است.
 
اگرچه اپل دیگر گزارشی درباره تعداد محصولات فروخته شده منتشر نمی‌کند، اما بر اساس گزارش IDC به نظر می‌رسد آیپد ۸ و آیپد ایر ۴ از اواخر سال ۲۰۲۰ به همراه مدل‌های جدید آیپد پرو با چیپ M1 مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.