تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 1, 2021
11:51 یکشنبه، 10ام مردادماه 1400
کد خبر: 127055

بیت‌کوین به دنبال شکستن مرز ۴۲ هزار دلاری است

 
 
قیمت بیت‌کوین از ۴۰ هزار گذشت و طبق اطلاعات وب‌سایت کوین‌گکو (CoinGecko) به ۴۲ هزار دلار نزدیک شده است. این رمزارز از اوایل هفته گذشته روند صعودی خود را با انتشار اخبار مثبت درمورد رمزارزها و گزارشی درمورد ورود رمزارزها به آمازون آغاز کرد و این روند حالا بار دیگر با یک جهش بزرگ همراه شده است.
 
 بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین رمزارز جهان که در حال حاضر بازاری به ارزش ۷۸۱ میلیارد دلار دارد با عبور از قیمت ۴۰ هزار دلار در روز جمعه، به دنبال شکستن مرز ۴۲ هزار دلاری است و قیمت آن در زمان نگارش این خبر به ۴۱ هزار و ۸۵۰ دلار رسیده است.
 
بیت‌کوین در افزایشی ناگهانی قیمت خود را ظرف ۳ ساعت از ۳۹ هزار دلار به ۴۱ هزار و ۷۸۰ دلار رساند. حرکت صعودی بیت‌کوین تمام بازار رمزارزها را تکان داد و این بازار به طور کلی با رشد ۵.۲ درصدی حالا ۱.۶۷ هزار میلیارد دلار ارزش دارد.
 
این افزایش قیمت با هفته‌ای مثبت در اقتصاد آمریکا همراه بوده است. چندین شرکت بزرگ تکنولوژی از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت سود خوبی را در گزارش سه ماهه خود گزارش کرده‌اند.
 
اوج قیمت بیت‌کوین کمی پس از آن رخ داد که ۱.۵ میلیارد دلار قرارداد بیت‌کوینی در صرافی دریبیت (Deribit) منقضی شد. این موضوع باعث شد که معامله کنندگان بتوانند بیت‌کوین را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند و به همین دلیل این روند صعودی شکل بگیرد. همچنین همزمان با این اتفاق گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد صندوق سرمایه گلدن‌تری (GoldenTree) که ۴۵ میلیارد دلار سرمایه را تحت مدیریت دارد روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.
 
افزایش قیمت بیت‌کوین تا نزدیک ۴۰ هزار دلار، هفته پیش و پس از انتشار گزارشی که نشان داد آمازون امسال رمزارزها را قبول کرده و رمزارز خاص خود را منتشر می‌کند اتفاق افتاد. آمازون از زمان انتشار این گزارش به شایعات پاسخی نداده اما این موضوع روند صعودی بازار را متوقف نکرده است.
 
اتریوم نیز در این موفقیت آخر هفته‌ای بیت‌کوین را تنها نگذاشت. دومین رمزارز بزرگ جهان نیز با رشد ۴.۸ درصدی به قیمت ۲ هزار ۴۵۸ دلار رسید. این بالاترین قیمت اتریوم از اواسط ژوئن محسوب می‌شود.
 
افزایش قیمت اخیر اتریوم در حالی است که چند روز دیگر قرار است «هارد فورک» لندن برای شبکه اتریوم انجام گیرد. «هارد فورک» لندن که ۴ آگوست اجرایی می‌شود، قرار است به جای پرداخت هزینه تراکنش به ماینرها آنها را بسوزاند و درنتیجه توسعه‌دهندگان برای گذار به اتریوم ۲.۰ انگیزه پیدا می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.