تلفن همراه

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

August 1, 2021
11:56 یکشنبه، 10ام مردادماه 1400
کد خبر: 127058

محصول سخت‌افزاری بعدی فیسبوک عینک هوشمند Ray-Ban خواهد بود

 
 
رویداد سخت‌افزاری بعدی فیسبوک بالاخره به معرفی عینک هوشمند Ray-Ban اختصاص پیدا می‌کند که از مدت‌ها قبل منتظر رونمایی آن هستیم. البته هنوز تاریخ دقیقی برای این رویداد اعلام نشده و همه‌گیری کرونا زمان‌بندی‌ها را جابه‌جا کرده است. اما تا پایان سال می‌توانیم منتظر معرفی این عینک باشیم.
 
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک به‌تازگی در جلسه مالی جدید این شرکت تایید کرده که عینک هوشمند ری-بن در رویداد بعدی سخت‌افزاری فیسبوک معرفی خواهد شد. او گفت: «با نگاه به آینده، رویداد بعدی عرضه محصول ما متعلق به معرفی نخستین عینک هوشمند ری-بن با همکاری EssilorLuxottica خواهد بود. این عینک همان ظاهر معروف ری-بن را دارد و اجازه می‌دهد کارهای جذابی با آن انجام دهید.»
 
در حال حاضر مشخص نیست که منظور از این «کارهای جذاب» چیست، ولی فیسبوک قبلا تایید کرده بود که عینک ری-بن نمایشگر مجتمع نخواهد داشت و یک دستگاه واقعیت افزوده محسوب نمی‌شود. آیا می‌توانید با این محصول تماس صوتی برقرار کنید؟ آیا امکان دسترسی به دستیار هوشمند وجود خواهد داشت؟ هنوز چیزی مشخص نیست. منتها بدون وجود یک نمایشگر مجتمع، این دستگاه باید برای انجام کارهای مختلف خود با یک اپلیکیشن همراه کار کند.
 
 
زاکربرگ می‌گوید معرفی عینک ری-بن بخشی از ماجراجویی فیسبوک به سمت حوزه عینک‌های واقعیت افزوده خواهد بود. این شرکت مدت‌هاست که روی چنین دستگاهی کار می‌کند و از طریق پروژه «آریا» تحقیقات زیادی انجام داده است. نمونه اولیه تلاش‌های این پروژه را در بالا مشاهده می‌کنید.
 
عینک‌های واقعیت افزوده بخشی کلیدی از برنامه فیسبوک برای ساخت «متاورس» هستند؛ یک پلتفرم فناوری چندحالته که قرار است فضاهای مجازی و فیزیکی را با هم ترکیب کند و برای امور مختلفی مثل خرید، کار و برقراری روابط اجتماعی استفاده شود. البته فیسبوک مطمئنا از تبلیغات فروگذار نخواهد کرد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «تبلیغات همچنان بخش مهمی از استراتژی ما در حوزه رسانه‌های اجتماعی خواهد بود و احتمالا بخش مهمی از متاورس هم محسوب می‌شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.