تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 2, 2021
11:34 دوشنبه، 11ام مردادماه 1400
کد خبر: 127101

اسکوئر شرکت خدمات پرداختی Afterpay را با مبلغ ۲۹ میلیارد دلار تصاحب می‌کند

 
اسکوئر می‌خواهد با پرداخت ۲۹ میلیارد دلار در قالب سهام، شرکت استرالیایی Afterpay را به زیرمجموعه خود اضافه کند. این شرکت ارائه‌دهنده سرویسی است که اجازه می‌دهد خریدهای خود را در لحظه انجام دهید و بعدا پول آن را بپردازید.
 
اسکوئر و Afterpay در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با یکدیگر به توافق رسیده‌اند تا «افترپی» طی یک قرارداد ۲۹ میلیارد دلاری بر اساس قیمت پایانی سهام اسکوئر در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ به زیرمجموعه اسکوئر بپیوندد. این معامله قرار است به هر دو شرکت در ارائه خدمات و محصولات مالی به منظور افزایش سطح دسترسی مصرف‌کنندگان و درآمد تجار کمک کند. پیش‌بینی می‌شود که این معامله در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ نهایی شود.
 
«جک دورسی»، مدیرعامل اسکوئر می‌گوید: «اسکوئر و افترپی هدف مشترکی دارند. ما کسب و کار خود را به گونه‌ای ساختیم که یک سیستم مالی منصفانه، دسترس‌پذیر و همه‌شمول باشد، افترپی هم برند معتمدی ایجاد کرده که با این اصول هم‌راستاست. با هم می‌توانیم اپلیکیشن Cash و اکوسیستم‌های Seller را بهتر به هم متصل کنیم تا محصولات و خدمات مناسب‌تری برای تجار و مصرف‌کنندگان به وجود بیاوریم و قدرت را دوباره در اختیار این دو گروه قرار دهیم.»
 
سرویس‌هایی مثل سرویس شرکت افترپی که اجازه می‌دهند بعدا پرداخت داشته باشید، در چند وقت اخیر رواج بیشتری در سطح وب پیدا کرده‌اند. اسکوئر هم تنها بازیگر حوزه پرداخت نیست که می‌خواهد چنین خدماتی ارائه کند. پیش‌تر در گزارشی به شما گفته بودیم که اپل نیز در حال کار روی سیستم مشابهی است که در داخل این شرکت با نام Apple Pay Later شناخته می‌شود.
 
افترپی در حال حاضر به بیش از ۱۶ میلیون مشتری خدمات می‌دهد و با ۱۰۰ هزار تاجر در سراسر دنیا کار می‌کند. زمانی که معامله این دو شرکت تکمیل شود، اسکوئر یکی از مدیران افترپی را برای حضور در هیئت مدیره اسکوئر به این شرکت دعوت می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.