تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 4, 2021
14:29 چهارشنبه، 13ام مردادماه 1400
کد خبر: 127158

تفاهم‌نامه سه‌جانبه پارک فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک امضا شد

 
 
 شرکت‌های فناپ‌تک و شناسا به همراه پارک فناوری سمنان همکاری سه‌جانبه‌ای امضا کردند که به موجب آن بتوانند از ظرفیت‌های خود برای بهبود شرایط استارت‌آپ‌های ایرانی بهره ببرند.
 
به گزارش روابط عمومی و برندینگ فناپ، در نشست امروز (۱۲ مردادماه) محسن نظری‌، رئیس پارک فناوری سمنان گفت: «پارک فناوری سمنان، همه شاخص‌های توسعه فناوری را مورد توجه قرار داده است و تلاش دارد تا از ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه سمنان برای بهبود بیشتر این حوزه کمک بگیرد. هرچند که استفاده از ظرفیت‌های بومی به این معنی نیست که امکانات و ظرفیت‌های موجود در پایتخت و دیگر استان‌ها مورد توجه نباشد. به‌همین علت سعی می‌کنیم تا امکانات زیرساخت مناسب برای ارتباط از راه دور با کارشناسان شهرهای دیگر را نیز فراهم کنیم.»
 
او ادامه داد: «پارک فناوری سمنان در حوزه ICT و مقوله‌های سخت‌افزاری حوزه فناوری‌های نوآورانه نیز گام‌هایی برداشته است و امیدوار است تا این روند در همکاری سه‌جانبه با شناسا و فناپ‌تک بیشتر شود.»
 
حامد ساجدی، مدیر عامل شناسا، با ابراز خرسندی از اینکه مدیران پارک فناوری به حوزه ICT علاقه‌مند هستند، اظهار داشت: «شناسا علاقه بسیاری به توسعه جریان نوآورانه دارد و با مدل «استارت‌آپ‌استودیو» می‌توان این رویکرد توسعه را مورد توجه قرار داد. یکی از نکات قابل ملاحظه و بررسی در این حوزه آن است که فعالان حوزه استارت‌آپی اگرچه دیدگاه‌های خلاقانه و نوآورانه قابل توجهی دارند، اما تجربه حضور در بازار این جوانان کم است و به کمک افراد باتجربه نیازمندند. از همین رو، معتقدیم با این همکاری‌های مشترک شاهد پیشرفت‌های زیادی خواهیم بود. ما معتقدیم که دوران حباب‌سازی و جمع‌های کوچک به پایان رسیده است».
 
در ادامه حیدر مغنی، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت فناپ‌تک با بیان اینکه کارخانه واقع در شهر صنعتی خرمشهر به تولید تجهیزات دیجیتالی می‌پردازد و در دامغان نیز کارخانه باتری‌سازی هلدینگ فناپ قرار دارد، گفت: «یکی از راهکارهایی که در جریان این همکاری است، اعلام نیازها از سوی فناپ‌تک و دریافت پروژه از پارک فناوری سمنان و رفع نیاز بخش صنعت است. راهکار دیگر این همکاری نیز اعلام نیازهای استارت‌آپ‌های فعال در پارک فناوری سمنان و برطرف کردن نیازهای به لحاظ فنی و تخصصی در فناپ‌تک است. به هر حال ظرفیت‌های همکاری بسیاری وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.»
 
شاهین جوانمردی، قائم مقام مدیرعامل فناپ‌تک همچنین ضمن امیدواری به افزایش فعالیت در منطقه مرکزی کشور با همکاری پارک فناوری سمنان،گفت: «همکاری فناپ‌تک با مجموعه‌هایی که بر پایه تحقیق و توسعه در حوزه سخت‌افزار عمل کرده‌اند، همواره از طرف مدیران مجموعه مورد استقبال قرار گرفته و نتیجه نهایی مطلوب بوده است. این همکاری نه تنها با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی، بلکه با ایرانی‌های صاحب کسب و کار فناوری در خارج کشور نیز خواهد بود. مجموعه فناپ این اشتیاق را با افتتاح کارخانه‌هایی در خرمشهر و دامغان نشان داده است».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.