اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 4, 2021
14:38 چهارشنبه، 13ام مردادماه 1400
کد خبر: 127162

آناکادمی پلتفرم آموزش آنلاین هندی ۴۴۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

 
آناکادمی (Unacademy)، پلتفرم یادگیری آنلاین هندی، ۴۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه کرده و حالا پس از فشار رگولاتوری چین روی این صنعت که باعث شد صدها میلیارد دلار از ارزش‌گذاری این بخش کاسته شود، سرمایه‌گذاران روی بازار آسیای جنوبی تمرکز کرده‌اند.
 
 در دور جدید سرمایه گذاری صندوق سرمایه میرا (Mirae Asset) و سرمایه گذاران پیشین این طرح یعنی صندوق چشم انداز سافت‌بانک ۲ (Softbank Vision Fund 2)، جنرال آتلانتیک و تایگر گلوبال روی این پلتفرم تکنولوژی آموزش یا ادتک‌(Edtech) سرمایه‌گذاری کردند.
 
این استارت‌آپ در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ نیز جذب سرمایه کرد که البته مقدار این سرمایه‌گذاری فاش نشده و پس از آن این شرکت ۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.
 
آناکادمی قرار است از این بودجه برای توسعه کسب و کار و تمرکز روی میزان حضور خود در بازار شغلی و مهارت آموزی استفاده کند.
 
 
تعدادی از اعضای اصلی آناکادمی
گاوراو مونجال، ‌هم‌بنیانگذار و مدیرعامل این استارت‌آپ، ضمن اعلام این دور از جذب سرمایه گفت: «ما باید محصولات مهمی را ساخته و توسعه دهیم، آناکادمی به مردم کمک می‌کند تا امتحان‌های مهم زندگی خود را پشت سر بگذارند.»
 
این پلتفرم یادگیری آنلاین که سفر خود را از یوتیوب آغاز کرد و هنوز از این پلتفرم نیز برای آموزش کمک می‌گیرد، دانش آموزان را برای آزمون‌های سخت ورود به دانشگاه و البته طی کردن دوره‌های آموزش عالی یاری می‌کند.
 
دانش آموزان در اپلیکیشن این شرکت کلاس‌های زنده را مشاهده و در دوره‌هایی برای بررسی دقیق موضوعات مشارکت می‌کنند. این استارت‌آپ بیش از ۵۰۰ هزار آموزگار در پلتفرم خود دارد که بسیاری از آنها طرفداران بسیاری در یوتیوب دارند. این آموزگاران به فروش اشتراک آناکادمی کمک کرده و در ازای آن کمیسیون دریافت می‌کنند.
 
آناکادمی ماهانه بیش از ۶ میلیون کاربر فعال در بیش از ۱۰ هزار شهر هند دارد که ۶۰۰ هزار نفر آنها از خدمات پولی این شرکت استفاده می‌کنند.
 
مونجال(نسخه هندی تنسنت) در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ اعلام کرد که می‌خواهد این استارت‌آپ را به یک غول تکنولوژی اینترنتی در هند تبدیل کند.
 
 
هند از جمله کشورهایی است که بیشترین سرمایه گذاری را روی آموزش انجام می‌دهد
این استارت‌آپ در مسیر رشد خود با شرکت‌های متعددی از جمله بایجو (Byju) رقابت می‌کند که با ۱۶.۵ میلیارد دلار ارزشمند ترین استارت‌آپ هند است.
 
همه استارت‌آپ‌های آموزشی هند همانند بسیاری از کشور‌های دیگر در سال گذشته به دلیل قرنطینه و بسته شدن مدارس رشد کرده‌اند.
 
 
تعداد کاربران فعال اپلیکیشن‌های آموزش آنلاین در هند و نسبت آنها به یکدیگر
این استارت‌آپ‌ها همگی برای بازار آموزش آنلاین در هند رقابت می‌کنند که به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، بانک بزرگ آمریکایی، تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵ میلیارد دلار بازده مالی خواهد داشت.
 
تا سال گذشته حدود ۶ میلیون دانش آموزان هندی از خدمات پولی این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کردند که به گفته تحلیلگران برنستین، شرکت تحلیلگر امور مالی و سرمایه‌گذاری، این رقم تا پایان این دهه به بیش از ۷۰ میلیون نفر می‌رسد.
 
آناکادمی هفته پیش اعلام کرد که یک بودجه ۴۰ میلیون دلاری را به آموزگاران این پلتفرم اختصاص می‌دهد. مونجال در توییتی گفت: «ما در حال حاضر بیش از ۳۰۰ آموزگار داریم که بودجه‌ای را فورا دریافت می‌کنند. در پنج سال آینده ما بیش از ۴۰ میلیون دلار را به آموزگاران اختصاص خواهیم داد.»
 
این سرمایه گذاری جدید در حالی انجام گرفته که استارت‌آپ‌های هندی آمار موفقی در جذب سرمایه داشته و چند شرکت بزرگ نیز در حال بررسی بازار‌های دولتی هستند. استارت‌آپ آفبیزنس (Ofbusiness) که در حوزه بازرگانی شرکتی (B2B) فعال است و یک استارت‌آپ امورمالی محسوب می‌شود هفته گذشته با جذب سرمایه ۱۶۰ میلیون دلاری در یک دور جدید از جذب سرمایه ۱.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و به هجدهمین استارت‌آپ تک شاخ هندی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار تبیدل شد؛ هند سال گذشته تنها ۱۱ تک شاخ در داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.