تلفن همراه

فناوری

گوشی

August 6, 2021
13:04 جمعه، 15ام مردادماه 1400
کد خبر: 127215

گوشی جدید پرچمدار هواوی فاقد فناوری 5G است

 
طی دو سال اخیر سهم هواوی از بازار جهانی به شدت کاهش یافته و خبرها حاکی از آن است که گوشی جدید این شرکت فاقد فناوری 5G است.
 
 به نقل از لایت ریدینگ، جدیدترین موبایل‌های شرکت هواوی به فناوری نسل پنجم اینترنت همراه مجهز نیستند. این تحولات نشان دهنده تغییر رویکرد شرکت نسبت به یک سال قبل است. این شرکت چینی سال گذشته ادعا کرده بود در حوزه فروش موبایل و تجهیزات شبکه بی سیم از بقیه پیشی گرفته است.
 
در گجت های جدید این شرکت از تراشه‌های کوالکام برای اتصال به شبکه نسل چهارم اینترنت همراه استفاده می‌شود.
 
بنابراین تعجبی ندارد نبود فناوری ۵G به فروش دستگاه‌ها خسارت بزند. یوان وو تحلیل گر بازار فناوری در وب سایت هواوی در این باره نوشته است: جدیدترین تحقیق ما از مصرف کنندگان نشان می‌دهد از هر ۱۰ کاربر موبایل چینی، ۹ نفر تصمیم دارند در آینده موبایل ۵G بخرند. حتی خریداران موبایل‌های رده پایین نیز تصمیم دارند در آینده موبایل نسل پنجم بخرند. در همین راستا ما تردید داریم که آیا مصرف کنندگان تمایل دارند در عصر فناوری ۵G یک موبایل رده بالای ۴G بخرند یا خیر.
 
این بیانیه‌ای مهم از سوی مدیر ارشد اجرایی شرکتی است که در زمانی نه چندان دور ادعا می‌کرد در حوزه تولید تجهیزات شبکه ۵G از شرکت‌هایی مانند اریکسون و نوکیا نیز برتر است. اما امروز در نقاط مختلف جهان تجهیزات شبکه هواوی با تجهیزات شرکت‌های دیگر جایگزین شده است.
 
هواوی حتی در چین نیز با چالش روبرو شده است. این شرکت زمانی رهبر بازار چین بود اما سهم آن از بازار از ۳۲ درصد در دومین سه ماهه ۲۰۲۰ به ۱۰ درصد در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ میلادی رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.