تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

August 7, 2021
10:52 شنبه، 16ام مردادماه 1400
کد خبر: 127234

هواوی متحمل بزرگترین کاهش درآمد شد

 
 
غول مخابراتی هواوی چین که هدف تحریمهای آمریکا قرار دارد، بزرگترین کاهش درآمد خود تاکنون را در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ گزارش کرد.
 
 این شرکت که پس از تحریم‌های آمریکا ناچار شد بخشی از کسب و کار تلفن هوشمند خود را بفروشد، اعلام کرد ۳۲۰.۴ میلیارد یوان (۴۹.۵۶ میلیارد دلار) درآمد داشته است.
 
بزرگترین کاهش درآمد مربوط به گروه کسب و کار مصرف کننده هواوی شامل گوشیها بود که درآمدش ۴۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵.۷ میلیارد یوان رسید.
 
سخنگوی هواوی اعلام کرد حاشیه سود خالص این شرکت ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹.۸ درصد رسید که تا حد زیادی به دلیل بهبود بهره وری بود.
 
دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را در لیست سیاه تحریمها قرار داد و دسترسی این شرکت به فناوری آمریکایی را ممنوع کرد که توانایی هواوی برای طراحی تراشه هایش و تامین قطعات مورد نیاز از فروشندگان آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد.
 
این تحریمها به کسب و کار تلفن هوشمند هواوی ضربه زد و این شرکت در سه ماهه دوم برای نخستین بار در بیش از هفت سال گذشته از فهرست پنج فروشنده بزرگ تلفن همراه در چین حذف شد و طبق آمار شرکت Canalys، تنها ۶.۴ میلیون دستگاه گوشی فروخت. در حالی که این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۷.۴ میلیون دستگاه گوشی بدون در نظر گرفتن گوشیهای ارزان قیمت Honor فروخته بود. هواوی برند Honor را در نوامبر فروخت.
 
کسب و کار مصرف کننده در بیش از نیمی از درآمد هواوی در سال ۲۰۱۹ سهم داشت.
 
درآمد هواوی از تجهیزات مخابراتی در نیمه اول سال میلادی جاری ۱۴ درصد کاهش یافت که تا حدودی به دلیل کندی توسعه شبکه ۵G در چین بود.
 
طبق یادداشت داخلی رِن شنگفی، موسس و مدیرعامل هواوی که رویترز در ماه مه مشاهده کرد، هواوی تلاش می کند به سمت نرم افزار و کسب و کاری حرکت کند که در معرض ریسک فشارهای آمریکا نباشد.
 
اریک شو، رییس هیات مدیره چرخشی هواوی در بیانیه ای در خصوص نتایج مالی این شرکت گفت: هدف ما دوام آوردن و نیل این هدف به شکل مستمر است. ما اهداف استراتژیک خود را برای پنج سال آینده تعیین کرده ایم.
 
هواوی سیستم عامل هارمونی را در ژوئن عرضه کرد و در نتیجه دیگر به نرم افزار اندروید گوگل متکی نیست. تحریمهای آمریکا فراهم کردن حمایت فنی از سوی گوگل برای مدلهای جدید گوشی هواوی را ممنوع کرده است.
 
درآمد نیمه اول سال گروه کسب و کار اینترپرایز هواوی تحت تاثیر رشد تقاضای صنعت برای اتصال ICT در بحبوحه ادامه همه گیری کرونا،  ۱۸ درصد رشد کرد و به ۴۲.۹ میلیارد یوان رسید.
 
بر اساس گزارش رویترز، هواوی همچنین شاهد رشد قوی کسب و کار خدمات ابری بود که طبق آمار Canalys، در سه ماهه اول بیش از دو برابر رشد کرد و ۲۰ درصد سهم بازار در چین را تصاحب کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.