تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

August 7, 2021
11:00 شنبه، 16ام مردادماه 1400
کد خبر: 127236

لایحه انگلیس به دنبال قانونمند کردن محتوای آنلاین

به گفته رئیس کمیته پارلمان انگلیس که قرار است لایحه ایمنی آنلاین را بررسی کند، هدف این قانون تعطیلی سرویس ها نیست، بلکه قانونمند کردن آنها است.
 
به نقل از شبکه خبری «کانال ۴» قرار است کمیته‌ای جدید از نمایندگان پارلمان انگلیس لایحه ایمنی آنلاین را بررسی کنند. هدف این لایحه مقابله با آزارهای آنلاین مانند نفرت پراکنی است که جریمه‌های کلانی برای شرکت‌های فناوری خاطی تعیین می‌کند یا حتی ممکن است سرویس‌های آنها مسدود شود.
 
این لایحه قرار است در سال جاری تصویب و به قانون تبدیل شود. اما هنوز تردیدهایی درباره میزان تأثیرگذاری آن وجود دارد. همچنین برخی حامیان حقوق مدنی نگران آن هستند که محتوای مبهم قانون به افزایش سانسور منجر شود.
 
در همین راستا «کانال ۴» با دامیان کولینز نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس گفتگویی انجام داده است. کولینز ریاست کمیته‌ای را برعهده خواهد داشت که لایحه ایمنی آنلاین را بررسی می‌کند. او درباره تأثیرگذاری این قانون می‌گوید: شرکت‌های فناوری کسب و کار ارزشمندی در انگلیس دارند. هنگامیکه قوانین تعهدات مشخصی را تعیین می‌کند، شرکت‌ها سعی می‌کنند با آن همخوانی داشته باشند.
 
به گفته این نماینده پارلمان هدف قوانین مذکور تعطیلی کامل سرویس‌ها نیست، بلکه قانونمند کردن آنها است. همچنین وی در خصوص نقض آزادی‌های مدنی شهروندان با تصویب این قوانین گفت: بخشی از این قانون مربوط به حذف محتوای غیرقانونی است و بخشی دیگر به حمایت از مصرف کننده مربوط است. اگر شرکتی مانند فیس بوک در قوانین خود محتوای نفرت پراکنی را ممنوع اعلام کند اما در عمل چنین محتوایی را حذف نکند با وعده ای کاربران را جذب کرده که به آن عمل نمی‌کند. باید در این باره کاری انجام داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.