تلفن همراه

گوشی

August 7, 2021
16:49 شنبه، 16ام مردادماه 1400
کد خبر: 127272

گوگل پیکسل 5a چهارم شهریور ماه رونمایی می‌شود؟

5d55da80-75da-11eb-aeff-6e375448d032-780x470.jpg
چند روز پیش، گوگل رسما جزییاتی جدید از گوشی پرچمدار پیکسل 6 خود را منتشر کرد و اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت در حال آماده‌سازی مقدمات رونمایی از محصولی جدید به نام پیکسل 5a است.
 
پیشتر در بسیاری از منابع خبری، از عنوان پیکسل 4a 5G برای این اسمارت‌فون جدید استفاده می‌شد اما شواهد نشان می‌دهد که این گوشی جدید با نام پیکسل 5a وارد بازار خواهد شد. محصولی که اخیرا اطلاعات تازه‌ای از آن در فضای وب منتشر شده است.
 
بر اساس گزارش جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات گوشی‌های هوشمند، پیکسل 5a از لحاظ طراحی دوربین، شبیه به پیکسل 5 طراحی شده و علاوه بر حفظ ورودی هدفون، از استاندارد IP67 برخوردار خواهد بود که از مقاومت نسبی بدنه دستگاه در برابر آب و گردوغبار حکایت دارد.
 
همچنین برای پیکسل 5a، پردازنده اسنپدراگون 765 5G پیش‌بینی شده که در کنار خود یک رم 6 گیگابایتی را خواهد دید. انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه نیز از طریق یک باتری 4650 میلی‌آمپری تامین می‌شود اما به گفته پراسر، خبری از فناوری شارژ وایرلس در این گوشی نیست.
 
ابعاد نمایشگر پیکسل 5a نیز برابر با 6.4 اینچ عنوان شده است. بر اساس گزارش این افشاگر، گوشی جدید گوگل در تاریخ 26 آگوست (4 شهریور) و با قیمت 450 دلار وارد بازار خواهد شد. گوگل در ماه آوریل اعلام کرد که پیکسل 5a به فناوری 5G مجهز خواهد بود و فعلا مشخص نیست که آیا نسخه غیر5G این گوشی نیز به بازار عرضه خواهد شد یا خیر.
 
به هر روی، نسل قبلی این گوشی یعنی پیکسل 4a در ماه سپتامبر 2020 معرفی شد و اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت رونمایی از عضو جدید این خانواده را چند هفته زودتر از ورود به ماه سپتامبر، تعیین کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.