بازی

فناوری اطلاعات

August 8, 2021
11:31 یکشنبه، 17ام مردادماه 1400
کد خبر: 127295

فروش جهانی نینتندو سوییچ از مرز ۸۹ میلیون دستگاه عبور کرد

 
نینتندو گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده که در آن آمار فروش سخت افزار و نرم افزار سوییچ به چشم می‌خورد. این کمپانی در مجموع موفق به فروش ۸۹.۰۴ دستگاه نینتندو سوییچ شده است.
 
طبق این گزارش مالی، درآمد و همچنین سود نینتندو نسبت به بازه مشابه سال گذشته میلادی کاهش داشته، البته چنین موضوعی جای تعجب چندانی ندارد چرا که علت فروش بالایی این کمپانی در سال گذشته میلادی، اولین موج شیوع ویروس کرونا بود. با همه‌گیری این بیماری، اکثر افراد در سراسر جهان خانه‌نشین شدند و تقاضا برای بازی‌های ویدیویی افزایش پیدا کرد.
 
در فصل دوم ۲۰۲۱ فروش سخت افزار سوییچ با کاهش ۲۱.۷ درصدی به ۴.۴۵ میلیون دستگاه رسیده و فروش نرم افزار هم کاهش داشته است. فروش نرم افزار با کاهش ۱۰.۲ درصدی به ۴۵.۲۹ میلیون نسخه رسیده. در مجموع نینتندو توانسته ۸۹.۰۴ میلیون دستگاه سوییچ در بازار بفروشد. برای مثال می‌توانیم به سونی اشاره کنیم که چند روز پیش از فروش ۱۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ خبر داد.
 
 
درآمد نینتندو در این بازه زمانی با کاهش سالانه ۹.۹ درصدی به ۲.۹۴ میلیارد دلار رسیده. این کمپانی در فصل دوم ۲۰۲۱ به سود ۱.۰۹ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که از کاهش سالانه ۱۷.۳ درصدی خبر می‌دهد.
 
برخلاف سال گذشته میلادی که نینتندو توانست ۱۰ میلیون کپی از بازی Animal Crossing بفروشد و آمارش را دو برابر سال قبلش کند، شاهد چنین موضوعی در فصل دوم ۲۰۲۱ نیستیم. بازی New Pokémon Snap در خارج از بازار ژاپن ۲.۰۷ میلیون نسخه فروش داشته و بازی Mario Golf: Super Rush هم توانسته ۱.۳۴ میلیون نسخه بفروشد. فروش بازی Animal Crossing هم در این بازه به ۱.۲۶ میلیون نسخه رسیده تا مجموع فروش جهانی‌اش به ۳۴ میلیون کپی برسد.
 
با وجود کاهش فروش نینتندو سوییچ در فصل دوم ۲۰۲۱، این کمپانی خودش را برای عرضه نسخه OLED این کنسول محبوب آماده می‌کند. این کنسول با قیمت بالاتر و نمایشگر بزرگتر، در اکتبر سال جاری میلادی (مهر ماه) از راه می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.