اپراتورها

تلفن همراه

August 9, 2021
11:24 دوشنبه، 18ام مردادماه 1400
کد خبر: 127331

دردسر جدید مستاجران در جابه‌جایی/ خط تلفن ثابت دیگر منتقل نمی‌شود؟

مدتی است که مخابرات درخواست انتقال خط را نمی‌پذیرد. آیا خط تلفن ثابت دیگر قابل انتقال نیست؟ 
 
 همیشه امکان انتقال خط تلفن ثابت از یک محل به محل دیگر در همان نزدیکی و در سطح همان مرکز مخابراتی وجود داشت، به این صورت که اگر مخابرات در خیابان مقصد مورد نظر مشترک، امکانات داشت خط را به آدرس جدید منتقل می کرد.
 
این امکان توسط مستاجران که اغلب در یک محل مشخص جابه جا می شوند مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین افرادی که باوجود تغییر جزئی آدرس عادت به سکونت  در یک محل مشخص دارند، اغلب شماره تلفن خود را به آدرس جدید در همان محل منتقل می کردند.
 
خط تلفن ثابت دیگر منتقل نمی شود؟
 
به تازگی گزارش هایی از مشترکان تلفن ثابت دریافت شده که می گویند برای انتقال خط تلفن ثابت خود به مرکز مخابراتی دیگری اقدام کرده اند اما مخابرات این درخواست را نپذیرفته است.
 
این مشترک تلفن ثابت توضیح می دهد که با این مشکل را در یک مرکز مخابراتی در شرق تهران مواجه شده است و مخابرات به او پیشنهاد کرده که خط تلفن ثابت جدیدی را خریداری کند.
 
این مشترک در دلایل خود برای درخواست انتقال خط، اعلام می کند که روی خط تلفن ثابت خود مشترک یک سرویس اینترنت از یک شرکت خصوصی است و از این رو خواستار انتقال خط است تا بتواند همچنان از اینترنت آن شرکت استفاده کند.
 
اما چرا مخابرات اخیرا این درخواست را نمی پذیرد. آیا انتقال خط تلفن ثابت دیگر انجام نمی شود؟
 
 
فعلا درخواست انتقال خط تلفن ثابت انجام نمی شود
 
پاسخ مخابرات چیست؟
 
خبرنگار موضوع را از شرکت مخابرات پیگیری کرد.
 
مخابرات عدم انتقال خط تلفن ثابت از یک آدرس به آدرس دیگر در شرایط فعلی را تایید کرد و توضیح داد که علت این امر، عدم تناسب تعرفه موجود تغییر مکان با قیمت تمام شده آن است.
 
بنابر توضیح مخابرات، در این باره این شرکت درخواست تعیین تعرفه مناسب برای این خدمت متناسب با قیمت تمام شده را دارد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تعرفه مربوط به این خدمت را تعیین کند که به دلیل عدم تعیین تکلیف تعرفه مناسب، مخابرات خطی را منتقل نمی کند و این امکان فعلا مقدور نیست.
 
بنابراین فعلا تا اطلاع ثانوی، مخابرات درخواست انتقال خط تلفن ثابت را انجام نمی دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.