تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 10, 2021
11:47 سه شنبه، 19ام مردادماه 1400
کد خبر: 127384

کارکنان اپل برای مذاکره درباره تامین قطعات خودروی الکتریکی به کره جنوبی سفر کرده‌اند

 
تیمی از کارمندان اپل که عضو تیم توسعه خودروی این شرکت هستند در سفری محرمانه به کره جنوبی رفته‌اند و با شرکت‌هایی مثل ال‌جی و SK Group دیدار کرده‌اند تا درباره برنامه‌های اپل در حوزه خودرو و احتمال همکاری‌های مشترک صحبت کنند.
 
بر اساس جدیدترین گزارش دیجی‌تایمز و به نقل از منبع آگاه کره‌ای، کارمندان اپل در این سفر با ال‌جی و SK Group که شرکتی مشتمل بر ۹۵ زیرمجموعه است، دیدار داشته‌اند و درباره خودروی مدنظر این کمپانی حرف زده‌اند. در این گزارش گفته شده که سفر کارمندان اپل به کره بخشی از برنامه این شرکت برای یافتن همکاران مناسب به منظور تکمیل زنجیره تامین قطعات خودرو است.
 
طبق شنیده‌ها، اپل به‌صورت جدی در حال جستجوی همکاران و شرکای بزرگ بازار است تا طی چند سال آینده اولین اتومبیل خودرانش را روانه بازار کند. در گزارش مستقلی از سوی The Korea Times به نقل از یک مقام ارشد اپل گفته شده که مسئولان این شرکت برای یافتن شرکای تجاری در کسب و کار خودروهای برقی به کره جنوبی رفته بودند.
 
اپل ظاهرا بدون همکاری شرکت‌های کره‌ای نمی‌تواند برنامه تجاری خودروهای برقی خود را تکمیل کند. این مقام ارشد تایید کرده که گفتگوها هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارند. ظاهرا گفتگوی کوپرتینویی‌ها با زیرمجموعه‌های SK Group و ال‌جی الکترونیکس پیشرفته داشته. این شرکت به خاطر برنامه‌ای که برای استفاده از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات در نظر دارد، احتمالا در پی همکاری با بازیگران کره‌ای خواهد بود چون این شرکت‌ها در حال حاضر مشغول تولید انبوه چنین باتری‌هایی هستند.
 
اگرچه اپل هم‌اکنون در پی تامین‌کنندگانی در خارج از آمریکاست، ولی در نظر دارد که باتری‌های مورد نیاز خودروی خود را در خاک ایالات متحده آمریکا تولید کند. گفته می‌شود بخشی از تلاش اپل در این گفتگوها قانع کردن شرکت‌های کره‌ای برای تولید قطعات در آمریکا بوده است. طبق گزارش‌ها، خودروی اپل در زودترین حالت تا سال ۲۰۲۵ راهی بازار نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.