امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 11, 2021
11:53 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1400
کد خبر: 127429

پلیس نیویورک مخفیانه ۱۵۹ میلیون دلار صرف فناوری های نظارتی کرد

 
گزارشی جدید نشان می دهد پلیس نیویورک بدون نظارت عمومی میلیون ها دلار صرف فناوری های نظارتی مانند شناسایی چهره و ون های مجهز به اشعه ایکس کرده است.
 
 به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید پلیس نیویورک در آمریکا بدون نظارت عمومی از سال ۲۰۰۷ میلادی بیش از ۱۵۹ میلیون دلار هزینه سیستم‌های نظارتی و نگهداری کرده است.
 
دو سازمان به اسنادی از پلیس نیویورک دست یافته‌اند که شامل قرارداد با فروشندگان چنین تجهیزاتی است. این موارد نشان می‌دهد پلیس این شهر میلیون‌ها دلار صرف فناوری شناسایی صورت، فناوری‌هایی برای پیش بینی جرایم احتمالی و سیستم‌های نظارتی دیگر کرده است.
 
پلیس نیویورک با استفاده از بودجه صندوق هزینه‌های خاص این فناوری‌ها را خریده است و همچنین قبل از امضای قراردادهای خرید نیازی به تأیید شورای شهر یا دیگر مقامات شهری نداشته است.
 
این درحالی است که سال گذشته گروه‌های حمایت از حریم خصوصی برای تصویب قانون «بررسی فناوری‌های نظارتی» (POST) لابی کردند که طبق آن پلیس نیویورک باید جزئیات زیرساخت نظارت عمومی را منتشر کند.
 
صندوق هزینه‌های خاص نیز پس از تصویب این قانون تعطیل شد و گروه‌های حمایت از حریم خصوصی تهدید کردند اگر پلیس نیویورک عملیات‌های نظارتی خود را فاش نکند، اقدام قانونی انجام می‌دهند.
 
میان اسناد مذکور قراردادی با شرکت پالانتیر (Palantir ) وآیدمیا سولوشنز ( Idemia Solutions) وجود دارد. پالانتیر خودروهای ون مجهز به اشعه ایکس با قابلیت شناسایی اسلحه در خودروهای دیگر از فاصله ۱۵۰۰ فوتی فراهم می‌کند. شرکت آیدمیا سولوشنز نیز سرویس‌های بیومتریک مانند فناوری شناسایی صورت ارائه می‌دهد.
 
در کنار این موارد پلیس نیویورک از دستگاه‌هایی برای جمع آوری اطلاعات موبایل مانند موقعیت مکانی استفاده کرده است. این سازمان قبلاً اعتراف کرده بود بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ میلادی در هزاران مورد از ابزارهایی استفاده کرده است.
 
در بیانیه یکی از شرکت‌های حمایت از حریم خصوصی به نام STOP آمده است: پلیس نیویورک سال‌ها بودجه تجهیزات نظارتی خود را از عموم مردم مخفی کرده بود تا نه از مردم، بلکه از هدف خود حمایت کند. این فناوری‌ها گرانبها و تهاجمی هستند و علاوه برآن کارآمد به حساب نمی آیند. اما پلیس نیویورک نه تنها میلیون‌ها دلار صرف فناوری‌های تأیید نشده می‌کند، بلکه شهروندان سیاهپوست و رنگین پوست را در معرض خطر قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.