تلفن همراه

گوشی

August 11, 2021
14:46 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1400
کد خبر: 127436

هواوی P50 پرو با شکست گلکسی S21 اولترا، بالاترین امتیاز نمایشگر را از DxOMark گرفت

 
مدت‌ها بود که سامسونگ با گوشی گلکسی S21 اولترا در صدر رده‌بندی کیفیت نمایشگر وب‌سایت DxOMark قرار داشت و حالا هواوی توانسته با جدیدترین پرچمدارش به این برتری پایان دهد. هواوی P50 پرو توانسته با امتیاز ۹۳، بالاتر از تمام گوشی‌های بررسی شده توسط DxOMark قرار بگیرد.
 
گوشی تازه‌نفس P50 پرو در بررسی DxOMark عملکرد بالایی از خودش نشان داده و توانسته با اختلاف ۲ امتیاز، پرچمدار سامسونگ را کنار بزند. گلکسی S21 اولترا در این وب‌سایت به امتیاز ۹۱ دست پیدا کرده و پرچمدار هواوی امتیاز ۹۳ را بدست آورده است. اما P50 پرو به چه نمایشگری مجهز شده است؟
 
پرچمدار چینی‌ها یک نمایشگر ۶.۶ اینچی خمیده اولد مجهز شده که رزولوشن ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل دارد. رفرش ریت این پنل به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و تقریبا ۹۱ درصد بخش جلویی P50 پرو را پوشانده است.
 
 
بر اساس خلاصه بررسی DxOMark، این گوشی هوشمند هواوی در بخش خوانایی به امتیاز ۷۰ دست پیدا کرده و با یک نمایشگر بدون پرش و سوسو زدن روبه‌رو هستیم. در بخش لمس و موشن هم این نمایشگر به امتیاز ۸۲ دست پیدا کرده. در بخش Artifacts گوشی P50 پرو امتیاز ۸۶ را کسب کرده تا به همراه امتیاز ۸۳ در بخش رنگ، در مجموع امتیازش به ۹۳ برسد و بالاتر از تمام گوشی‌های موجود در بررسی‌های DxOMark قرار بگیرد.
 
کیفیت نمایشگر تنها ویژگی قابل توجه هواوی P50 پرو نیست، چرا که دوربین این گوشی هوشمند هم توانسته در بررسی DxOMark با امتیاز ۱۴۴ بالاتر از هر گوشی دیگری قرار بگیرد و بهترین گوشی از نظر DxOMark شود.
 
با وجود تمام این ویژگی‌ها، پرچمدار جدید هواوی دو نقص بزرگ دارد: عدم پشتیبانی از شبکه ۵G و همچنین تجهیز به سیستم عامل هارمونی بجای اندروید. البته این احتمال وجود دارد که در آینده نسخه ۵G این دستگاه از راه برسد، اما احتمالا تنها کاربران در چین قادر به خریدش باشند و به بازار جهانی راه پیدا نکند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.