تلفن همراه

گوشی

August 13, 2021
12:27 جمعه، 22ام مردادماه 1400
کد خبر: 127474

با کنار گذاشتن تلفن همراه بهتر بخوابید

 
 
پژوهشگران در مطالعات اخیر خود دریافتند که با کنار گذاشتن فناوری های لمسی مانند موبایل و تبلت پیش از خواب، می توان خواب بهتری را تجربه کرد.
 
 پژوهشگران به دوستداران فناوری که روزانه بیشتر فعالیت کاری و تفریحی خود را با دستگاه هایی چون موبایل و تبلت می گذرانند، توصیه می کنند که پیش از خواب باید از این وسایل دور شوند.
 
نتایج یک نظرسنجی جدید از دو هزار آمریکایی نشان می دهد که ۵۶ درصد از افرادی که تمام روز خود را با دستگاه های صفحه لمسی می گذرانند سعی می کنند تا آنجا که ممکن است استفاده از این دستگاه ها را در شب محدود کنند. به طور متوسط، مردم پس از پنج ساعت و نیم کار با صفحه های لمسی چون موبایل و تبلت آنها را کنار گذاشته و استراحت می کنند. با این حال، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۳ درصد) اعتراف کردند که بیشتر از وسایل خود برای اوقات فراغت استفاده می کنند تا برای کار و هفت نفر از هر ۱۰ نفر در بازی های با گوشی و تبلت کنترل خود را از دست می دهند.
 
دوستداران فناوری اعلام کرده اند که دور شدن از دستگاه هایشان به آنها کمک می کند تا بهتر بخوابند (۵۹ درصد) و احساس آرامش بیشتری داشته باشند (۴۸ درصد). پاسخ دهندگان همچنین اعتراف کردند وقتی در نهایت دستگاه خود را رها می کنند، احساس رضایت (۳۱ درصد) و آزادی (۲۹) دارند.
 
نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد برخی از شرکت کنندگان در طول روز خود را به نداشتن چنین وسایلی محدود می کنند برای نمونه، ۳۴ درصد از آنها هنگام غذا و ۳۱ درصد زمان خواب شبانه از موبایل و تبلت خود دوری می کنند. در ضمن ۸۷ درصد از این افراد قوانینی برای استفاده از فناوری های دیجیتال دارند و تلاش می کنند تا پیش از خواب از آنها استفاده نکنند. جالب این است که تقریباً یک چهارم (۲۴ درصد) از آنها در دور ماندن از دستگاه های خود در شب  مشکل دارند، به همین دلیل پیش از خواب دو ساعت و نیم از زمان خود را با دستگاه های خود می گذرانند. 
از فعالیت هایی که این شرکت کنندگان با دستگاه های خود همچون لپ تاپ، موبایل و تبلت انجام می دهند شامل ۶۴ درصد افرادی که وقت خود را برای ارتباط با عزیزانشان صرف می کنند، ۶۲ درصد برای گوش دادن به موسیقی و ۵۶ درصد آن را برای آموزش های آشپزی به کار می برند.
 
 تقریبا ۴۷ درصد افراد نیز نیز به دلیل اینکه در طول روز از این فناوری ها زیاد استفاده می کنند، برای فعالیت های دیگر زمان محدودی در اختیار دارند. علاوه بر این، ۶۳ درصد خواهان صرف زمان بیشتری برای انجام فعالیت های غیر فناورانه در پایان روز هستند.
 
مطالعه مطالب مورد علاقه از طریق دستگاه های دیجیتال در بین این شرکت کنندگان به گونه ای است که ۳۰ درصد خواهان افزایش زمان خود برای مطالعه هستند. با وجود محبوبیت بیشتر کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی، ۵۴ درصد از شرکت کنندگان هنوز ترجیح می دهند نسخه چاپی یک کتاب را مطالعه کنند. ۵۹ درصد از افرادی که کتاب های چاپی را ترجیح می دهند از احساس داشتن یک کتاب لذت می برند و ۵۷ درصد معتقدند که خواندن چنین کتاب هایی برای آنها راحت تر است و ۳۷ درصد نیز احساس می کنند بیشتر به نسخه های چاپی وابسته هستند.
 
به گزارش سیناپرس، قابل توجه است که ۸۶ درصد تاکید کردند که با خواندن کتاب چاپی احساس می کنند در حال فرار به جایی دیگر هستند و ۷۹ اعتراف می کنند که بخش هایی از خواندن یک کتاب چاپی وجود دارد که کتابخوان الکترونیکی یا کتاب صوتی نمی تواند جایگزین آنها شود.  در نهایت پژوهشگران به طور جدی توصیه می کنند بهتر است پیش از خواب، استفاده از وسایل الکتریکی را متوقف کرده و به این ترتیب خواب بهتر و با کیفیت تری را تجربه کنید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.