تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 13, 2021
13:16 جمعه، 22ام مردادماه 1400
کد خبر: 127483

۱۵ مدیر برتر حوزه دولت‌الکترونیکی دولت دوازدهم معرفی شدند

 
۱۵ مدیر در حوزه دولت الکترونیکی در دولت گذشته به عنوان مدیر برتر انتخاب شدند و در میان این لیست نام عیسی‌زارع‌پور وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات نیز به چشم می‌خورد.
 
 شورای اجرایی فناوری اطلاعات در جلسه هیجدهم مصوب کرده بود تا دستگا‌هایی که میزان تحقق تکالیف تعیین شده در پروژه‌های اولویت‌دار دولت‌الکترونیکی یا ۱۰ محور ابلاغی ریاست‌جمهوری بیش از ۷۰ درصد باشد به همراه مسئولان موثر مورد تشویق قرار می‌گیرند.
 
طبق همین مصوبه، شورای اجرایی فناوری اطلاعات در آخرین جلسه خود در دولت گذشته ۱۵ مدیر برتر در حوزه دولت الکترونیکی را معرفی کرد. به نظر می‌رسد هدف شورای اجرایی فناوری اطلاعات از اعلام این اسامی، ارائه آنان به دولت دوازدهم است تا اگر همچنان این دولت برنامه توسعه د ولت‌الکترونیکی را در دستور کار دارد از کمک این مدیران استفاده کند.
 
از میان وزرای معرفی شده به مجلس نام عیسی زارع‌پور به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه جزو مدیران برتر در حوزه دولت الکترونیکی به چشم می‌خورد. او در دوره فعالیتش در قوه قضائیه موفق شد تا بخشی از پروژه‌های دولت‌الکترونیکی این وزارتخانه را اجرایی کند و پروژه‌هایی که پیش از او اجرای آنها آغاز شده بود را به خط پایان رساند.
 
از دیگر مدیران انتخاب شده به عنوان مدیر برتر در حوزه دولت‌الکترونیکی می‌توان به رحمت‌اله اکرمی، معاون وزیر اقتصاد در نظارت مالی و خزانه‌داری اشاره کرد. همچنین سید جواد رضوی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان مدیر برتر در حوزه دولت‌الکترونیکی انتخاب شده است. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در رده‌بندی دولت‌الکترونیکی به عنوان وزارتخانه برتر انتخاب شده است.
 
مجتبی جوانبخت، مدیرکل امنیت دستگاه‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فهیمی مدیر عالم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار نیز از دیگر مدیران انتخاب شده به شمار می‌آیند.
 
بهمن برزگر به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری بیمه سلامت ایرانیان از دیگر مدیران انتخاب شده است، او موفق شد امکان الکترونیکی شدن نسخ الکترونیکی را برای مشمولان بیمه سلامت به اجرا درآورد. مهدی یوسف‌زاده مدیر پروژه سلامت الکترونیکی شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز به عنوان مدیر برتر در این حوزه انتخاب شده است. طرح سلامت الکترونیکی یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های اولویت دار دولت روحانی به شمار می‌آید و شورای اجرایی فناوری اطلاعات طی یک سال گذشته بر پیاده‌سازی کامل آن تمرکز کرده بود هر چند این طرح در شرایط فعلی نیز به صورت کامل اجرایی نشده است اما می‌توان امیدوار بود که امکان به اتمام رسیدن آن در صورت همراهی دولت آتی و مدیران آتی وجود خواهد داشت.
 
مدیر کل فناوری اطلاعات بیمه مرکزی نیز به عنوان یکی از مدیران برتر این حوزه انتخاب شده‌است. بیمه مرکزی نیز جزو دستگا‌ه‌هایی است که در دوره‌های مختلف به عنوان دستگاه برتر در حوزه‌ دولت‌الکترونیکی انتخاب شده است و همواره در رتبه‌های برتر دولت الکترونیکی قرار داشته است.
 
حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی و سمعی بصری، شهلا اصولی، مدیر نظارت بر توسعه دولت‌الکترونیکی شورای اجرایی فناوری اطلاعات، سید امیر اصغری توچایی مشاور شورای اجرایی فناوری اطلاعات، حمید رضا دهقانی‌نیا مدیر کل فناوری اطالعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محمد برگستوان، مدیر تعامل‌پذیر دولت‌الکترونیکی شورای اجرایی فناوری اطلاعات، حمیدرصا هادی‌پور جانشین دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از  دیگر مدیرانی بودند که بعنوان مدیر برتر دولت دوازدهم در حوزه دولت‌الکترونیکی معرفی شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.