تلفن همراه

گوشی

August 14, 2021
11:26 شنبه، 23ام مردادماه 1400
کد خبر: 127498

اتحادیه اروپا احتمالا به‌زودی اپل را مجبور به استفاده از USB-C در آیفون می‌کند

 
در حالی که اپل برای برخی مدل‌های آیپد به سراغ پورت USB-C بجای لایتنینگ رفته، هنوز چنین رویکردی را برای آیفون در پیش نگرفته که شاید در نهایت بخاطر قانون جدید اتحادیه اروپا مجبور به انجام چنین کاری شود، قانونی که احتمالا ماه آینده میلادی از راه می‌رسد.
 
طبق گزارشی جدید، ماه آینده میلادی قانون جدید کمیسیون اروپا برای ایجاد یک پورت شارژ مشترک ارائه خواهد شد. این پورت مربوط به گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های مرتبط در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود که انتظار می‌رود بیش از همه روی اپل تاثیر داشته باشد چرا که در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های اندرویدی محبوب به چنین پورتی مجهز شده‌اند.
 
کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۸ به دنبال انجام چنین کاری بود اما نتوانست آن را به یک قانون تبدیل کند. در آن زمان اپل هشدار داده بود که در صورت شکل‌گیری چنین قانونی، نوآوری در این صنعت از بین می‌رود و با توجه به اینکه کاربران مجبور به خرید کابل‌های جدید می‌شوند، ضایعات الکترونیکی افزایش می‌یابد.
 
 
کمیسیون اروپا برای قانون مدنظرش به یک پژوهش مربوط به سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کند که نشان می‌دهد نیمی از تمام کابل‌های شارژ فروخته شده برای گوشی‌های هوشمند کانکتور USB micro-B داشته‌اند و سهم کانکتور USB-C و لایتنینگ به ترتیب ۲۹ و ۲۱ درصد بوده. در این تحقیق به ۵ گزینه برای یک پورت شارژ مشترک اشاره شده است.
 
سال گذشته میلادی پارلمان اروپا به نفع چنین تغییری رای داد و علت چنین موضوعی را کاهش ضایعات الکترونیکی و راحتی کاربر عنوان کرد. حالا این شاخه از اتحادیه اروپا مشغول تهیه پیش نویس این قانون است که انتظار می‌رود ماه آینده میلادی ارائه شود.
 
در صورتی که پورت شارژ مشترک تبدیل به یک قانون در اتحادیه اروپا شود، تمام گوشی‌های هوشمند و وسایل مرتبط باید به این پورت مجهز شوند، بنابراین احتمالا آیفون ۱۴ با پورت USB-C از راه می‌رسد. چنین تغییری با توجه به حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون‌ها، می‌تواند به نفع کاربران تمام شود. البته کوپرتینویی‌ها ظاهرا می‌خواهند در آینده تمام پورت‌های آیفون را حذف کنند که در این صورت کاربران باید به سراغ فناوری‌های بی‌سیم بروند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.