سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 14, 2021
11:29 شنبه، 23ام مردادماه 1400
کد خبر: 127499

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ با بروزرسانی برنامه‌های تقویم، ایمیل و Snipping Tool منتشر شد

 
مایکروسافت در کانال Dev و بتا ویندوز اینسایدر جدیدترین پیش نمایش ویندوز ۱۱ را با بیلد ۲۲۰۰۰.۱۳۲ منتشر کرد که برخی باگ‌های گذشته را برطرف می‌کند. مایکروسافت همچنین شماری از نرم‌افزارهای داخلی ویندوز ۱۱ از جمله ایمیل، ماشین حساب، ابزار برش (Snipping Tool) و تقویم را بطور مستقل از بیلد بروزرسانی کرده است.
 
ویندوز ۱۱ ابزار جدیدی به نام Snipping Tool دارد که قابلیت‌های ابزار کلاسیک Snipping Tool و Snip & Sketch را با هم ادغام می‌کند. اصلی‌ترین میانبر برای تهیه اسکرین شات در ویندوز ۱۱ استفاده از دکمه‌های ترکیبی Win + Shift + S خواهد بود که فشار دادن آن‌ها باعث می‌شود منویی با چند گزینه برای انتخاب ناحیه موردنظر برای گرفتن اسکرین شات ظاهر شود.
 
 
نسخه جدید Snipping Tool پس از تهیه اسکرین شات ابزارهایی را برای ویرایش تصویر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مایکروسافت بالاخره حالت تیره را هم به این نرم‌افزار اضافه کرده تا در صورت استفاده از این حالت در کل سیستم عامل هماهنگی بیشتر بین این نرم‌افزار و سایر بخش‌های رابط کاربری ایجاد شود.
 
 
اپلیکیشن ایمیل و تقویم هم تغییراتی داشته تا سبک جدید طراحی ویندوز ۱۱ را تقلید کنند. «دیو گروچوکی»، مدیر ارشد برنامه‌های ویندوز مایکروسافت می‌گوید: «ما گوشه‌های گرد و اصلاحات دیگری را در این برنامه‌ها اعمال کردیم تا کاری کنیم که این نرم‌افزارها شبیه بخشی از خود ویندوز ۱۱ به نظر برسند.»
 
 
اپلیکیشن ماشین حساب ویندوز ۱۱ نیز بهینه‌سازی‌های کوچکی داشته و مایکروسافت آن را با زبان #C بازنویسی کرده است. این شرکت حالا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اصلاحات مدنظرشان را از طریق پلتفرم گیت‌هاب برای این برنامه پیشنهاد کنند.
 
آزمایش‌کنندگان ویندوز ۱۱ اکنون می‌توانند تماس‌های صوتی و ویدیویی را در مایکروسافت تیمز امتحان کنند. همچنین همان طور که از طریق اپلیکیشن معمولی تیمز می‌توانید صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید، این قابلیت برای ویندوز ۱۱ هم فعال شده است.
 
آپدیت ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۰۰۰.۱۳۲ شامل تغییرات دیگری از جمله رفع باگی است که موجب کرش مکرر Explorer.exe می‌شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.