امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 14, 2021
14:00 شنبه، 23ام مردادماه 1400
کد خبر: 127511

اپل استراتژی مقابله با کودک آزاری را شفاف سازی می کند

 
اپل اعلام کرده در خصوص اسکن تصاویر آی کلود کاربران برای مقابله با کودک آزاری، از چند مخزن اطلاعاتی مربوط به کشورهای مختلف استفاده می کند تا نگرانی درباره نقض حریم خصوصی را کاهش دهد.
 
 به نقل از ورج، اپل جزئیات بیشتری درباره برنامه اسکن تصاویر آی کلود کاربران جهت ردیابی محتوای کودک آزاری فاش کرده است. این شرکت تحقیقی جدید درباره اقدامات ایمنی منتشر کرده که به افزایش اعتماد کاربران به این برنامه منجر می‌شود.
 
اقدامات مذکور شامل قانونی است که فقط تصاویری در آی کلود کاربر نشان گذاری می‌شوند که در چند مخزن داده امنیت کودکان (وابسته به دولت‌های مختلف) وجود داشته باشند. به این ترتیب چنین اقدامی اجازه نمی‌دهد فقط یک کشور به محتوای کودک آزاری در سیستم بیفزاید.
 
به طور دقیق‌تر اپل فقط به داده‌های یک مخزن اطلاعاتی از یک کشور اکتفا نمی‌کند و تصاویر آی کلود کاربران را حداقل با دو مخزن داده مربوط به سازمان‌های ملی مختلف مقایسه می‌کند.
 
نسخه‌های آینده iOS و iPadOS به طور خودکار تصاویر حساب‌های کاربری آی کلود را با مخزن‌های شناخته شده محتوای کودک آزاری مقایسه می‌کند. هرچند بسیاری از شرکت‌ها سرویس‌های ذخیره رایانش ابری را از راه دور کنترل می‌کنند، استراتژی اپل با انتقادات زیادی روبرو شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.