تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

August 14, 2021
14:21 شنبه، 23ام مردادماه 1400
کد خبر: 127515

شیائومی یک سیستم ویجت شبیه به iOS را برای MIUI آزمایش می‌کند

 
شیائومی در مراسم معرفی گوشی می میکس ۴، از رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced Edition هم رونمایی کرد. اگرچه شیائومی از عدم وجود قابلیت جدیدی در این رابط کاربری خبر داد، اما این کمپانی در سکوت خبری تصمیم به استفاده از سیستم ویجت جدیدی مشابه iOS در MIUI گرفته است.
 
چینی‌ها در حال آزمایش یک سیستم ویجت جدید هستند که توسط جدیدترین نسخه بتای اپ Vault و گالری MIUI فعال می‌شود. در حال حاضر جدیدترین نسخه بتای این برنامه‌ها روی دستگاه‌های مجهز به بیلد بتای MIUI مبتی بر اندروید ۱۱ قابل نصب است. بنابراین در حالی که این سیستم بخشی از رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced Edition به نظر می‌رسد، می‌توان آن را روی نسخه بتای MIUI 12.5 هم آزمایش کرد.
 
 
طبق اطلاعات منتشر شده، کاربران می‌توانند ویجت‌های را با ابعاد ‍۲ در ۲، ۴ در ۲، ۴ در ۴ و ۲ در ۳ در هوم اسکرین قرار دهند. قابلیت جدیدی به نام «Widget Store» در سیستم جدید وجود دارد که کاربران می‌توانند از طریق آن ویجت‌ها را در هرجای صفحه قرار دهند. شیائومی همچنین یک اپ ویجت سیستمی معرفی کرده که امکان استفاده از قابلیت‌های جدید را فراهم می‌کند.
 
این سیستم ویجت جدید MIUI از ۲۶ مرداد تا ۲۸ مهر مورد آزمایش قرار می‌گیرد، بنابراین به نظر می‌رسد کاربران مخصوصا در بازار جهانی باید چندین ماه تا دسترسی به ویجت‌های جدید MIUI صبر کنند. در کنار شیائومی، گوگل هم هسته سیستم ویجت‌ها را در اندروید ۱۲ بروزرسانی کرده. ظاهرا استفاده بیشتر از ویجت‌ها در سیستم عامل iOS باعث شده شرکت‌های فعال در زمینه محصولات اندرویدی توجه بیشتری به ویجت‌ها نشان دهند.
 
این احتمال وجود دارد که سیستم ویجت جدید شیائومی همراه با رابط کاربری MIUI 13 در اختیار کاربران جهانی قرار بگیرد و بتوانند از آن استفاده کنند، هرچند با توجه به معرفی نسخه جدید MIUI 12.5، نمی‌دانیم چینی‌ها چه برنامه‌ زمانی برای نسخه بعدی MIUI‌ درنظر گرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.