تلفن همراه

گوشی

August 15, 2021
14:41 یکشنبه، 24ام مردادماه 1400
کد خبر: 127560

با پیگیری «رایانه همراه کیان»، مشکل تماس اضطراری گوشی‌های شیائومی در ایران حل می‌شود

 
 
شرکت رایانه همراه کیان که نماینده رسمی محصولات شیائومی در ایران است و واردکننده رسمی این برند محسوب می‌شود طی مذاکراتی که با مدیران این شرکت داشته مشکل تماس با شماره‌های اضطراری در گوشی‌های شیائومی در داخل ایران را حل کند. بر این اساس یک آپدیت نرم افزاری برای گوشی‌ها عرضه خواهد شد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.
 
«نوید پاشاپور» مدیرعامل شرکت رایانه همراه کیان ضمن رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه شرکت شیائومی به خاطر تحریم‌ها این موضوع را در گوشی‌های فروخته شده به بازار ایران رعایت نمی‌کند به دیجیاتو می‌گوید که این موارد شایعاتی نادرست بودند: «نمی‌دانم چرا برخی از همکاران به این شایعات دامن زدند ولی مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما هم زمانی که رگولاتوری در این باره هشدار داد فورا با شرکت شیائومی وارد مذاکره شدیم. مدیرعامل این شرکت به خاطر مسائل انسان دوستانه پس از اینکه این دغدغه را شنید دستور به حل مشکل آن داد و حالا با تستی که ما از این شرکت دریافت کردیم، مشکل تماس با شماره‌های اضطراری برطرف شده است.»
 
پاشاپور به دیجیاتو می‌گوید آنها طی یک آپدیت نرم افزاری توانستند با گوشی‌های محبوب شیائومی در ایران همچون پوکو اف ۳ و یا ردمی نوت ۸ با شماره‌های اضطراری تماس برقرار کنند:‌ «این مساله را در همه اپراتورها تست کردیم و توانستیم با شماره تلفن‌های سه رقمی اضطراری تماس برقرار کنیم. حتی در حالت بدون داشتن سیم کارت در داخل گوشی نیز توانستیم با ۱۱۲ یعنی سازمان هلال احمر تماس برقرار کنیم.»
 
 
او می‌گوید که آنها نتایج این موضوع را قرار است به زودی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در میان بگذارند: «جلسه‌ای با مسئولان داریم تا به آنها درباره راه حل این مشکل که توانستیم با کمک خود شرکت شیائومی به آن برسیم، توضیح دهیم. اگر رگولاتوری این موضوع را مورد تایید قرار دهد ما با شیائومی دوباره در ارتباط خواهیم بود تا این آپدیت برای همه گوشی‌ها عرضه شود.»
 
پاشاپور درباره نحوه چگونگی دریافت این آپدیت در ایران به دیجیاتو می‌گوید: «در آپدیت بعدی که شیائومی برای گوشی‌های سری‌های مختلف خود در نظر گرفته این موضوع قرار دارد. این آپدیت برای همه گوشی‌ها منتشر خواهد شد و کاربران داخل ایران پس از دریافت آن می‌توانند به راحتی چالش تماس با شماره اضطراری را برطرف نمایند.» پاشاپور تاکید دارد که این ویژگی مختص به تمامی گوشی‌های شیائومی در بازار خواهد بود و مربوط به یک شرکت گارانتی کننده یا وارد کننده خاص نخواهد بود: «همانطور که گفته شد این مشکل با تمامی اپراتورهای تلفن همراه موجود در کشور تست شده و با موفقیت تماس ها حتی با سیم کارت‌های usim نیز برقرار می‌شود.»
 
مدیرعامل شرکت رایانه همراه کیان ابراز امیدواری می‌کند که این چالش برای دیگر برندهای موبایل نیز به زودی حل شود: «اگر واردکننده رسمی این برندها با شرکت تولیدکننده در تماس باشد، بعید است که نتواند جوابی بگیرد. خود شرکت شیائومی این موضوع را پس از شنیدن دغدغه ما به طور جدی پیگیری کرد و ظرف ۲۴ ساعت به آن پاسخ داد.»
 
گفتنیست چندی پیش رگولاتوری به خاطر عدم امکان برقراری تماس با شماره‌های اضطراری در برخی مدل‌های پرطرفدار برندهای گوشی مانند شیائومی، اعلام کرده بود واردات برخی از این گوشی‌ها باید ممنوع شود؛ موضوعی که واکنش انجمن واردکنندگان موبایل را در پی داشت و این حواشی باعث گران شدن ضمنی برخی مدل‌ها در یک برهه زمانی خاص هم شد. ناگفته نماند بنا به گفته گمرک تا امروز هیچ دستور قانونی مبنی بر منع واردات این موبایل‌ها ابلاغ نشده است اما خطر ممنوعیت واردات آنها وجود داشت.
 
شرکت رایانه همراه از سال ۱۳۷۹، فعالیت خود را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، موبایل، تبلت، گجت و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش کلیه محصولات آغاز کرده است. رایانه همراه از همان ابتدا با دریافت نمایندگی‌ برندهایی از قبیل شرکت سازگار، شرکت HP ، شرکت Asus و شرکت Lenovo توانست راه خود را در کشور ادامه دهد .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.