اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 15, 2021
16:33 یکشنبه، 24ام مردادماه 1400
کد خبر: 127563

مدیرعامل مایکت: طرح صیانت باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود

 
اعتراض‌ها و نقدها به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ادامه دارد. حتی در این مورد کارزار جمع‌آوری امضا برای اعلام مخالفت با طرح محدودسازی اینترنت (طرح صیانت) به یک میلیون نفر رسید. کسب‌وکارها هم در این مدت در بیانیه‌ها و نامه‌های مختلف اعتراض خود را اعلام کردند. در نظر آنها این طرح خلاف نظر نمایندگان که در جهت حمایت از کسب‌وکارها می‌دانند، باعث نابودی آنها می‌شود. در این مورد مدیرعامل مایکت،استور اندرویدی ایرانی هم معتقد است که در این مورد چرا نمایندگان موافق یا طراحان از خود کسب‌وکارها نمی‌پرسند که آیا این طرح باعث رشد آنها می‌شود یا نه.به اعتقاد وحید رحیمیان تجربه نشان داده که نمی‌توان مشکلاتی که سالهاست حل نشده را ناگهانی و به صورت ضربتی بدون در نظر گرفتن جوانب حل کرد، چون باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود و تنها هزینه اشتباهات مسئولان را ملت می‌دهند.
 
 وحید رحیمیان، مدیرعامل مایکت، استور اندرویدی که به واسطه همکاری با توسعه‌دهندگان یکی از مخاطبان اصلی این طرح هم هست، در گفت‌وگو با پیوست به این طرح نقد کرد و گفت: «طرح صیانت از حقوق کاربران ذینفعان بسیاری چون مردم و کسب‌وکارها و حتی خود حکومت هم دارد؛ اما آنچه دراین طرح مطرح شده تعدادی از ذینفعان را از روند تصمیم‌گیری تا حد زیادی خارج کرده است و چون این ذینفعان از دور تصمیم‌گیری خارج شدند، با این طرح هم همراهی نخواهند کرد حتی اگر این طرح نکات مثبتی هم داشته باشد.»
 
او ادامه داد: «یکی از مشکلات اصلی این طرح این است که موضوع طرح صرفا فرهنگی نیست. بلکه اقتصادی هم هست و بسیاری از مردم در این فضا کسب‌وکار خود را پیش می‌برند. در این فضا بحث آموزش هم مطرح است. نباید این طرح را به بررسی در کمیسیون فرهنگی و اصلا بحث فرهنگی محدود کرد وگرنه احتمال گرفتن تصمیم نادرست افزایش پیدا می‌کند.»
 
رحیمیان با اشاره به اینکه اولویت بررسی این طرح موضوع اکثر مخالفان و کسب‌وکارهاست، بیان کرد: «دراین وضعیت کرونا و نبود واکسن و وضعیت اقتصادی و تورم واقعا معطوف شدن توجه کشور به این طرح به نظر می‌رسد که منطقی نیست و اولویت‌های بالاتری وجود دارد که مسئولان باید به آن بپردازند.»
 
 
وحید رحیمیان، مدیرعامل مایکت
به گفته رحیمیان تجربه نشان داده است که نمی‌توان مشکلاتی که سال‌هاست حل نشده را ناگهانی و به صورت ضربتی بدون در نظر گرفتن جوانب حل کرد. او همچنین بیان کرد: «بدون در نظر گرفتن جوانت رانت و فساد ایجاد می‌شود و تنها هزینه اشتباهات نمایندگان را ملت می‌دهند. اینکه برخی می‌گویند شوراها و نهادهای بسیار که در این سال‌ها در فضای مجازی نظارت کردند، نمی‌توان اصلاح کرد و بعد ناگهانی در یک طرح جدید تقریبا تمام ساختارها را باید کنار گذاشت،از نظر من یک تجربه شکست خورده است.»
 
او در مورد اینکه برخی می‌گویند این طرح از کسب‌وکارها حمایت می‌کند،گفت: «آنهایی که می‌گویند این طرح از کسب‌وکارها حمایت می‌کند، از خود کسب‌وکارها در این مورد سوال کنند. هم‌اکنون تقریبا تمام کسب‌وکارهای خصوصی اعلام کردند که اجرایی شدن این طرح به نفع آنها نیست.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.