اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 15, 2021
16:43 یکشنبه، 24ام مردادماه 1400
کد خبر: 127566

با شکایت کاربران، توییتر تغییراتی در طراحی جدیدش اعمال می‌کند

 
توییتر اخیرا اقدام به تغییر برخی ویژگی‌های ظاهری پلتفرم خود از جمله فونت جدید، استفاده از رنگ‌های بهبودیافته برای افزایش کنتراست و معکوس شدن وضعیت تبدیل رنگ کلید «دنبال کردن» کرده است. اکنون به نظر می‌رسد برخی کاربران از این ویژگی‌ها رضایت ندارند و توییتر نیز قصد دارد تغییرات جدیدی اعمال کند.
 
توییتر اخیرا در پلتفرم خود اعلام کرده به دنبال گزارش برخی کاربران مبنی بر عدم رضایت از طراحی جدید، قصد دارد تغییراتی در کنتراست دکمه‌های خود ایجاد کند تا افراد دارای حساسیت‌های حسی دچار مشکل و سردرد نشوند. توییتر تاکنون شکایت‌های مختلفی از کاربران در مورد طراحی جدید پلتفرم وب خود طی چند روز گذشته دریافت کرده است.
 
 
برای مثال یک کاربر مبتلا به اوتیسم با نام کاربری MxKelsieSkye در پاسخ به توییتر نوشته:
 
«به عنوان یک فرد مبتلا به اوتیسم، حذف خطوط جداکننده و تغییر کنتراست، استفاده از سایت را بسیار آزاردهنده کرده است. همچنین فونت جدید در نگاه اول خوب به نظر می‌رسد اما به دلایلی پس از گذشت مدتی باعث تار شدن بینایی می‌شود. به عقیده من نسخه بتا بدی ارائه شده است.»
 
کاربر دیگری نیز عنوان کرهد که در خواندن فونت Chirp مشکل دارد و به عقیده او عدم توانایی تغییر فونت پس از این بروزرسانی یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. به همین ترتیب کاربران دیگری نیز گزارش‌های مشابهی ارائه کردند و به نظر می‌رسد خواندن توییت‌ها در طولانی‌مدت باعث سردرد آن‌ها می‌شود.
 
توییتر در اوایل هفته از کاربران خود درخواست کرد که در صورت داشتن سردرد، میگرن یا خستگی چشم به دلیل فونت جدید، مشکل خود را اطلاع‌رسانی کنند. همچنین در این توییت اعلام شد که پلتفرم توییتر اکنون برخی مشکلات نمایشی را تجربه می‌کند و توسعه‌دهندگان در حال رفع آن‌ها هستند. این شرکت همچنین اعلام کرد که به نظرات کاربران در مورد طراحی جدید گوش می‌دهد و آن‌ها را بررسی می‌کند.
 
وب‌سایت TechCrunch نیز در گزارش خود به نقل از کارشناسان این حوزه عنوان می‌کند که تغییرات جدید توییتر پیشرفتی در زمینه شخصی‌سازی محسوب نمی‌شود و بهترین راه افزایش دسترسی کاربران، ارائه کردن قابلیت تغییر کنتراست و انتخاب فونت دلخواه برای آن‌هاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.