اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 16, 2021
11:15 دوشنبه، 25ام مردادماه 1400
کد خبر: 127576

توئیتر حساب سیاستمداران هندی مخالف دولت را از تعلیق خارج کرد

 
توئیتر سرانجام حساب‌های توئیتر تعدادی از سیاستمداران هندی را که متعلق به حزب مخالف دولت هستند، از حالت تعلیق خارج کرد.
 
 به نقل از ورج، تعلیق حساب‌های یادشده زمانی رخ داد که راهول گاندی رهبر این حزب توئیتی حاوی یک عکس را ارسال کرد. وی در این عکس در کنار والدین دختری ایستاده بود که مدعی تجاوز و قتل وی در دهلی نو شده بودند. گاندی در این توئیت از حمایت خود از والدین این دختر خبر داده بود و افزوده بود که آنها مستحق عدالت هستند. تعدادی از اعضای حزب مخالف دولت هم این توئیت را بازنشر کرده بودند.
 
این کار در شرایطی صورت گرفت که بر طبق قوانین هند افشای هویت کودکان و قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی ممنوع است. از همین رو کمیسیون ملی حفاظت از حقوق کودکان هند از توئیتر خواست تا در این زمینه وارد عمل شود. در نتیجه حساب‌های منتشر کننده این محتوا که متعلق به شخصیت‌های سیاسی بودند، تعلیق شدند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد این محتوا ۱۵ هزار بار در توئیتر به اشکال مختلف بازنشر شده و مشاهده آن در هند کماکان ممنوع است، هر چند در سایر نقاط جهان منعی در این زمینه وجود ندارد.
 
در سال‌های اخیر کشمکش‌های زیادی بین توئیتر و مقامات هندی برای وادار کردن این شرکت به تبعیت از قوانین هند رخ داده و در نهایت توئیتر چند هفته قبل فردی را برای رسیدگی به این موضوع در هند منصوب کرد تا مشمول جریمه و برخورد قضائی دولت نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.