اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 16, 2021
11:20 دوشنبه، 25ام مردادماه 1400
کد خبر: 127577

شبکه های اجتماعی زیر ذره بین آمریکا برای کشف خشونت و افراط گری

 
طبق گزارشی جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای ردیابی افراط گرایی شرکت هایی را به کار گرفته تا شبکه های اجتماعی را بررسی و تحلیل کنند.
 
به نقل از انگجت، وزارت امنیت داخلی آمریکا فقط به سیستم های داخلی خود برای ردیابی تهدیدهای افراطیان در شبکه های اجتماعی اکتفا نمی کند.
 
جان کوهن یک افسر اطلاعاتی در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال فاش کرد وزارت امنیت داخلی این کشور به دنبال استخدام شرکت هایی است تا شبکه های اجتماعی را برای وجود نشانه هایی از حضور تروریسم و دیگر خشونت های افراطی تحلیل کنند. این وزارتخانه از مدت ها قبل مشغول بررسی شبکه های ا جتماعی بوده است، اما با کمک شرکای خارج از وزارتخانه فعالیت های خود را گسترش می دهد.
 
زمزمه های اسکن وسیع شبکه های اجتماعی در ماه می ظهور کرد اما جزئیات اندکی درباره عملکرد آن مشخص بود.
 
طبق شایعات وزارت امنیت میهن آمریکا در این پلتفرم ها به جای افراد روی روندهای هشدار دهنده تمرکز می کند، مانند جنبش های افراطی یا تهدیدهایی خاص علیه برخی جوامع.
 
هدف این اقدام اطلاع از روندهای خشونت آمیز ورای رویدادهایی مانند حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا است، زیرا با وجود فعالیت های انبوه در شبکه های اجتماعی وزارت امنیت میهن آن را پیش بینی نمی کرد.
 
یکی از شرکت های مورد بحث در این حوزه «لوجیکالی» نام دارد. این شرکت هوش مصنوعی و تحلیل های انسانی را برای ردیابی محتوای آنلاین در مقیاس وسیع به کار می گیرد. همچنین این شرکت قبلا برای مقابله با اخبار جعلی مربوط به رای گیری به دولت کمک کرده بود.
 
البته به گفته این افسر اطلاعاتی وزارت امنیت میهن از شرکت ها برای بررسی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی استفاده می کند که به طور عمومی قابل دسترسی هستند.
 
در گزارش وال استریت ژورنال نیز اشاره شده این وزارتخانه سعی دارد از آزادی های مدنی افراد حفاظت کند. از سوی دیگر به گفته مدیر ارشد اجرایی «لوجیکالی» شرکتش بدون دستور دادگاه نمی تواند اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکایی را به اشتراک بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.