تلفن همراه

فناوری

گوشی

August 16, 2021
12:00 دوشنبه، 25ام مردادماه 1400
کد خبر: 127586

افشای تصاویری از قطعات پیکسل 5a 5G: گوشی جدید گوگل فردا معرفی می‌شود؟

 
گوگل برای عرضه گوشی پیکسل ۵a 5G آماده می‌شود و حالا تصاویری از قطعات داخلی این دستگاه منتشر شده و همچنین منبع آن‌ها از معرفی این گوشی جدید در تاریخ ۲۶ مرداد یعنی فردا خبر داده است.
 
گوگل می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی چندین گوشی جدید را روانه بازار کند. در حالی که این غول جستجوی اینترنتی چند وقت پیش گوشی‌های سری پیکسل ۶ را به نمایش گذاشت و فروش آن‌ها از پاییز حداقل در ۱۰ کشور شروع می‌شود، هنوز گوشی پیکسل ۵a 5G از راه نرسیده است.
 
پیکسل ۵a 5G به عنوان جایگزین پیکسل ۴a 4G بهبودهایی را تجربه خواهد کرد، با این وجود همچنان شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه و بدنه پلاستیکی خواهیم بود. این گوشی هوشمند جدید بجای باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی به باتری بسیار حجیم‌تر ۴۶۸۰ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود و همچنین بدنه پلاستیکی‌اش بهتر در دست جای می‌گیرد.
 
 
 
طبق تصاویر، این گوشی هوشمند از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند که برای علاقه‌مندان به موسیقی خبر خوشایندی است. در این تصاویر خبری از مدار اصلی و همچنین سایر قطعات نیست، با این حال انتظار داریم گوگل برای این محصولش بجای تراشه انحصاری تنسور در پیکسل ۶، از چیپ اسنپدراگون استفاده کند. این احتمالا وجود دارد که با تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G روبه‌رو شویم.
 
این منبع همچنین ادعا کرده گوگل در تاریخ ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) یعنی فردا از پیکسل ۵a 5G رونمایی می‌کند. شایعات در گذشته از عرضه این گوشی هوشمند در تاریخ ۲۶ آگوست (۴ شهریور) خبر داده بودند.
 
انتظار می‌رود این گوشی هوشمند جدید گوگل با قیمت ۴۵۰ دلار از راه برسد که اگرچه نسبت به نسل قبلی‌اش ۵۰ دلار ارزان‌تر است، اما همچنان با قیمت بالاتری نسبت به پیکسل ۴a با قیمت ۳۵۰ دلار روانه بازار می‌شود. اگر گزارش امروز صحت داشته باشد، فردا گوگل از این دستگاه رونمایی می‌کند و مدت کوتاهی پس از آن، روانه بازار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.