تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 16, 2021
14:46 دوشنبه، 25ام مردادماه 1400
کد خبر: 127600

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های فاوا

 
درپی انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا)، تسهیلاتی به ارزش ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال به طرح های فاوا اختصاص می یابد.
 
به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آیدین عدالت عضو هیأت مدیره این سازمان درباره جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: سابقه همکاری بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و صندوق صحا به سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد که در آن دوره تعاملی میان آقای ناصر علی سعادت، رئیس وقت هیأت مدیره سازمان نصر که ریاست شورای مرکزی این سازمان را نیز عهده‌دار بود و مدیر عامل وقت صندوق، آقای علی وحدت شکل گرفت و به عقد تفاهم‌نامه همکاری جهت تخصیص خدمات مالی و تسهیلات صندوق به اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای منجر شد.
 
وی اضافه کرد: به رغم همکاری و مساعدت مدیرعامل وقت صندوق جهت شکل‌گیری و ارتقای مشارکت، تفاهم‌نامه منعقد شده به دلیل تمرکز صندوق بر طرح‌های الکترونیک و مخابرات و عدم اشراف فنی به پروژه‌های فناوری اطلاعات به طور خاص و همچنین عدم پیگیری و پویایی مناسب از سوی سازمان نصر، متأسفانه با استقبال گسترده اعضا روبرو نشد.
 
عدالت ادامه داد: با توجه به اینکه این تفاهم‌نامه به جز ارائه کمک‌های محدود به برخی شرکت‌ها جهت حضور در نمایشگاه‌های محلی و بین‌المللی و صدور چندین فقره ضمانت‌نامه، خروجی قابل توجه دیگری نداشت، پس از انقضای مدت دو ساله در سال ۱۳۹۶، در دوره پنجم هیأت مدیره تمدید نشد. البته با تغییر مدیریت در صندوق و هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تلاش‌هایی از سوی برخی استان‌ها جهت فعال سازی این همکاری صورت گرفت که در نهایت به نتیجه عملی منجر نشد.
 
وی با اشاره به پیگیری کانال‌های تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها جهت استفاده اعضای سازمان نصر در دوره جدید از صندوق صحا در حاشیه نمایشگاه تلکام ۹۹ ادامه داد: در جلساتی که در ماه‌های بعد با دکتر ادیب عضو موظف هیأت مدیره و سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صندوق صحا و مهندس خانکشی زاده ریاست اداره ارزیابی طرح‌ها برگزار شد، درباره راهکارهای عملی همکاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان اداره ارزیابی و متخصصان کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران جهت پیاده سازی فرآیند کارشناسی درخواست‌ها، تأیید و تخصیص تسهیلات به طرح‌های فاوا تشکیل شود.
 
عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: در خلال جلسات یاد شده، توافق شد در آغاز کار یک خط اعتباری ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریالی جهت پوشش درخواست اعضای سازمان نصر تهران هر یک تا سقف ۵۰ میلیارد ریال از طرف صندوق صحا تخصیص یابد و در صورت موفقیت همکاری، این عدد تا سقف ۵,۰۰۰ میلیارد ریال نیز از محل وجوهات صندوق صحا و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ارتقا یابد؛ با توجه به استقبال صندوق صحا در بهره‌گیری از تجربه و توان کارشناسی موجود در کمیسیون‌های سازمان نصر تهران، پیشنهاد شد این همکاری به کل کشور تسری یافته و دیگر مراکز استانی نصر کشور نیز تحت پوشش خدمات و تسهیلات صندوق قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه با عقد تفاهم‌نامه، بستر اداری و تشریفاتی جهت شروع همکاری‌های فنی در برگزاری فراخوان وصول درخواست‌ها و طرح‌های اعضا فراهم شده و طی هفته‌های آتی با شروع به‌کار کارگروه‌های مشترک با صندوق، مراحل بعدی اطلاع رسانی می‌شود، گفت: امیدواریم با توجه به اراده عملی و حسن توجه مدیر عامل صندوق صحا به توسعه صنعت فاوا و اقتصاد دیجیتال تا پیش از پایان تابستان شاهد جاری شدن خدمات و تسهیلات باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.