امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 18, 2021
11:29 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1400
کد خبر: 127649

سرمایه گذاری جدید مایکروسافت برای مقابله با باج افزار

 
مایکروسافت در استارتاپ نرم افزاری روبریک سرمایه گذاری کرده و دو شرکت محصولاتی عرضه می کنند که به مشتریان قربانی حمله باج افزاری کمک خواهند کرد اطلاعاتشان را بدون دادن باج به هکرها بازیابی کنند.
 
این دو شرکت حاضر نشدند میزان این سرمایه گذاری را اعلام کنند. بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: میزان این سرمایه گذاری حداقل دهها میلیون دلار است و ارزش روبریک را به حدود چهار میلیارد دلار می رساند. روبریک با ایده مدرنیزه کردن بازار نرم افزار پشتیبان داده، فعالیتش را آغاز کرد و با فروشندگان نسل قبل مانند EMC که اکنون بخشی از شرکت دل است و وریتاس که اکنون متعلق به گروه کارلایل است، به رقابت پرداخت.
 
مایکروسافت و روبریک مشترکا نرم افزار مبتنی بر سرویس ابری آزور را برای جلوگیری از حملات باج افزاری، شناسایی آنها و بازیابی اطلاعات گروگان گرفته شده خواهند فروخت. بیپول سینها، مدیرعامل و هم موسس روبریک گفت: این محصولات تضمین می کنند که نسخه های پشتیبان داده مشتریان و نرم افزار ابری مورد تهدید هکرها قرار نمی گیرند. این دو شرکت در حال حاضر دو هزار مشتری را سهیم شده اند.
 
تایلر برایسون، نایب رییس مایکروسافت در مصاحبه ای گفت: هنگامی که یک هکر به شما اعلام می کند کنترل کلیدهای دیتای شما را در دست دارد و بدون پرداخت باج نمی توانید آنها را پس بگیرید، ما یک منبع دیگر داده را داریم که به شرکت قربانی حمله کمک می کند فورا به فعالیت عادی برگردد. راهکارهای پشتیبان زیادی وجود دارند اما آنها هم در معرض هک شدن هستند.
 
سلسله حملات باج افزاری امسال به وقوع پیوسته اند و در جریان آنها هکرها کنترل شبکه ها را به دست گرفته اند و درخواست باج کرده اند تا اطلاعات یک شرکت یا سازمان دولتی را پس دهند. در ژوییه شرکت کاسیا هدف حمله قرار گرفت. این شرکت آمریکایی نرم افزار برای فراهم کنندگان خدمات مدیریت شده عرضه می کرد که به نوبه خود خدمات فناوری اطلاعات برای شرکتهای کوچک و متوسط عرضه می کردند. در نتیجه هکرها موفق شدند ۱۵۰۰ شرکت را هدف حمله قرار دهند. گروه هکری REvil عامل این حمله باج افزاری بود و ۷۰ میلیون دلار برای آزاد کردن رایانه های قفل شده درخواست کرد. این حمله پس از حمله به شبکه شرکت کلونیال پایپ لاین و شرکت صنایع گوشتی جی بی اس روی داد.
 
حملات باج افزاری در دوران همه گیری کرونا شتاب گرفته اند زیرا شرکتهای بیشتری از شبکه های ابری و شبکه های شرکت برای ارتباط با کارمندانشان که بعضی از آنها به دورکاری مشغول هستند، استفاده می کنند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، روبریک در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و مجموعا ۵۳۳ میلیون دلار سرمایه تامین کرده است. آخرین دور تامین سرمایه این شرکت در سال ۲۰۱۹ ارزش بازار آن را به ۳.۳ میلیارد دلار رساند. یکی از نخستین سرمایه گذاران در روبریک، جان تامپسون، عضو هیات مدیره و رییس هیات مدیره سابق مایکروسافت است که یکی از مدیران روبریک است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.