اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 18, 2021
11:30 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1400
کد خبر: 127650

فعالیت طالبان در یوتیوب ممنوع شد

 
سایت ویدیویی یوتیوب گوگل اعلام کرد حساب‌هایی که تصور می رود متعلق به طالبان بوده و توسط این گروه اداره می شود، ممنوع می شوند.
 
 پس از خروج آخرین نیروهای نظامی باقی مانده آمریکا از افغانستان در ماه گذشته، پیشروی نیروهای طالبان و تصرف مناطق از سوی آنها سرعت گرفت. نیروهای طالبان روز یکشنبه وارد کابل شدند. بازگشت آنها نگرانیها نسبت به سرکوب آزادی بیان و حقوق بشر به خصوص حقوق زنان را برانگیخته و همچنین نگرانیهایی را درباره تبدیل شدن دوباره افغانستان به کانون تروریسم جهانی را به همراه داشته است. در این بین، شرکتهای شبکه اجتماعی آمریکایی تلاش می کنند مقررات خود را درباره این گروه را به شکل علنی روشن کنند.
 
روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی اعلام کرد سرویس پیام رسان واتس اپ فیس بوک خط کمک شکایتها که توسط طالبان پس از به دست گرفتن کنترل کابل راه اندازی شده بود را مسدود کرده است.
 
سخنگوی واتس اپ در این باره اظهارنظر نکرد اما گفت: این سرویس پیام رسان در راستای قوانین تحریمهای آمریکا، موظف به ممنوع کردن حساب‌هایی است که به نظر می رسد خود را حساب‌های رسمی طالبان معرفی می کنند.
 
شماره رسیدگی به شکایت که یک خط تماس اضطراری برای شهروندان افغان به منظور گزارش خشونت، غارت یا مشکلات دیگر بود روز سه شنبه به همراه سایر کانالهای طالبان توسط فیس بوک مسدود شد.
 
فیس بوک روز دوشنبه اعلام کرد طالبان را یک گروه تروریستی می شناسد و فعالیت این گروه و محتوای حمایت کننده از آن را در پلتفرمهایش ممنوع می کند.
 
بر اساس گزارش رویترز، یوتیوب روز دوشنبه درباره ممنوع کردن طالبان حاضر نشده بود اظهارنظر کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.