اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 18, 2021
11:39 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1400
کد خبر: 127654

اسنپ و تپسی به فروشگاه App Gallery هواوی اضافه شدند

 
 
اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی برای استفاده کاربران ایرانی گوشی‌های هواوی، در فروشگاه اختصاصی دانلود اپلیکیشن این شرکت یعنی App Gallery منتشر شد.
 
سرویس‌های اسنپ و تپسی هر کدام برنامه‌های جداگانه‌ای برای مسافران و رانندگان خود دارند که حالا هر چهار برنامه مرتبط با آنها در فروشگاه App Gallery هواوی منتشر شده است. این برنامه‌ها در بستر سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) توسعه داده شده و کامل منطبق با اکوسیستم نرم‌افزاری این شرکت هستند.
 
شرکت هواوی در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ مشمول تحریم‌های بین‌المللی شد که یکی از پیامد‌های آن عدم امکان استفاده از سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) بود. براساس این تحریم، دارندگان گوشی‌های جدید هواوی، دیگر نمی‌توانستند از سرویس‌هایی مانند یوتیوب، کروم گوگل مپ، فروشگاه پلی‌استور و دیگر سرویس‌های گوگل استفاده کنند. هواوی پس از این تحریم به سرعت سرویس‌های موبایلی خود (HMS) را توسعه داد و آن را جایگزین سرویس‌های موبایلی گوگل در گوشی‌های هوشمند جدیدش کرد. فروشگاه اپ‌گالری (App Gallery) هم به عنوان فروشگاه اختصاصی هواوی جایگزین پلی‌استور گوگل (Play Store) شد. این فروشگاه در ابتدا روی گوشی‌های هواوی که به سیستم‌عامل اندروید مجهز بودند قرار داشت اما با رونمایی هواوی از سیستم‌عامل اختصاصی خودش یعنی HarmonyOS 2 حالا این فروشگاه وارد مرحله جدیدی شده است.
 
یکی از مشکلاتی که هواوی در ابتدای جایگزین‌ کردن App Gallery با آن مواجه شد، کمبود اپلیکیشن‌های مهم، کاربردی و پرطرفدار روی این فروشگاه بود. طبیعتا اپلیکیشن‌های پرکاربرد ایرانی مانند اسنپ، تپ‌سی، دیجیکالا و سایر اپلیکیشن‌ها هم روی این فروشگاه وجود نداشتند و کاربران ایرانی گوشی‌های جدید هواوی امکان استفاده از این اپلیکیشن‌ها را روی گوشی‌های هوشمند خود نداشتند. امکان نصب برخی از اپلیکیشن‌‌های ایرانی روی گوشی‌های هواوی در زمستان ۹۹ فراهم شد که آن هم مشکلاتی داشت. اما حالا با تداوم همکاری توسعه‌دهندگان ایرانی با هواوی، بسیاری از این اپلیکیشن‌ها برای استفاده روی سیستم‌عامل هارمونی و سرویس‌های موبایلی هواوی سازگار شده‌اند.
 
حالا با گذشت نزدیک به دو سال از این ماجرا، برخی از اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار ایرانی به فروشگاه اپلیکیشن هواوی اضافه شده است. البته پیش از این هم برخی دیگر از اپلیکیشن‌های ایرانی مانند اپلیکیشن دیجی‌کالا به فروشگاه اپ‌گالری اضافه شده بود.
 
هم‌اکنون کاربران محصولات هواوی که از دستگاه‌های این شرکت مجهز به سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) استفاده می‌کنند، می‌تواند با مراجعه به فروشگاه App Gallery که به صورت پیش‌فرض در گوشی آنها وجود دارد، این برنامه‌ه‍ا را نصب نمایند.
 
علاوه بر برنامه‌های اسنپ و تپسی، تعداد زیادی از برنامه‌های ایرانی دیگر نیز هم‌اکنون از طریق App Gallery در دسترس هستند و نسخه سازگار با HMS آنها منتشر شده است. در سال‌های اخیر همکاری نزدیکی بین هواوی و توسعه‌دهندگان ایرانی صورت گرفته تا تعداد قابل توجهی از برنامه‌های بومی در App Gallery منتشر شود. در تصویر زیر تعدادی از برترین‌ برنامه‌های این حوزه را مشاهده می‌کنید.
 
 
روند فعلی همکاری نزدیک هواوی با توسعه‌دهندگان داخلی برنامه‌های گوشی ادامه پیدا خواهد کرد و باید منتظر ارائه برنامه‌های بومی و ایرانی بیشتری روی فروشگاه App Gallery هواوی باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.