بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 19, 2021
11:31 پنجشنبه، 28ام مردادماه 1400
کد خبر: 127668

حمله مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا به رمزارزها: یک مشت آشغال!!

 
نیل کاشکاری بیشتر ارزهای دیجیتالی را ابزار کلاهبرداری و انجام امور غیرقانونی دانست.
 
به نقل از کوین دسک، یکی از بانفوذترین مدیران بانک مرکزی آمریکا به طرز بی سابقه ای از ارزهای دیجیتالی انتقاد کرده و این مساله باعث نگرانی معامله گران از اتخاذ رویکرد مشابه چین توسط فدرال رزرو در برخورد با رمزارزها شده است. نیل کاشکاری- مدیر دفتر منطقه ای مینیاپولیس- با بیان اینکه پنج، شش سال پیش به رمزارزها و بیت کوین خوشبین بود، گفت: تا جایی که من می بینم ۹۵ درصد این بازار را تقلب، سردرگمی و هیاهوی پوچ فرا گرفته است.
 
کاشکاری که در نشست سالانه اقتصادی مناطق شمال غربی حضور یافته بود، رمزارزها را موجب پیدایش هرج و مرج در بازارهای مالی خواند و افزود: این نمی شود که هر کسی بدون مانع برای خودش پول خلق کند. من پول خودم را ایجاد کنم و اسمش را هم نیل کوین بگذارم! هزاران کوین آشغال ایجاد شده که بیشتر آن ها فقط یک بازی پانزی است، مردم را با سراب سودهای کلان فریب می دهند و پول ها را در جیبشان می گذارند و می گریزند. 
 
مدیر دفتر منطقه ای مینیاپولیس با زیر سوال بردن تفکر حفاظت ارزش دارایی در برابر تورم با سرمایه گذاری در بیت کوین که اخیرا به ویژه در آمریکای جنوبی محبوب شده است، افزود: هیچ وقت جواب قانع کننده ای از طرفداران این ایده دریافت نکرده ام. نمی گویم رمزارزها هیچ کاربرد مثبتی ندارند اما ارزهای دیجیتالی خیلی در تامین مالی تروریسم، قاچاق و فعالیت های غیرقانونی محبوب هستند و تا زمانی که جلوی این دست تهدیدها گرفته نشود، واضح است که استفاده از آن ها را قانونی اعلام نخواهیم کرد.
 
کاشکاری در پایان سخنان خود خطاب به برخی از حضار که از انتقادات تند وی خطاب به رمزارزها شاکی بودند نیز گفت: هنگامی که خواستید کوین خود را راه اندازی کنید به من اجازه ندهید که جلوی این کار را بگیرم!
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.