تلفن همراه

فناوری

گوشی

August 20, 2021
12:08 جمعه، 29ام مردادماه 1400
کد خبر: 127688

ایمیل استیو جابز تایید می‌کند که اپل روی آیفون نانو کار می‌کرده است

 
بیش از یک دهه پیش، شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد اپل در حال توسعه جایگزین مقرون به صرفه‌تری برای آیفون ۴ است که «آیفون نانو» نامیده می‌شود. اکنون ایمیل‌هایی که در تقابل حقوقی اپل با اپیک گیمز فاش شده، تایید می‌کند که اپل و استیو جابز سال ۲۰۱۰ در حالی بررسی آن بوده‌اند.
 
ایمیلی که در دادگاه حقوقی اپل فاش شده است، شامل برگزاری یک جلسه برای تیم اجرایی غول فناوری می‌شود که روی استراتژی اپل در سال ۲۰۱۱ و تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت در سال ۲۰۱۰ متمرکز بوده است. جابز برای سال ۲۰۱۱ به گوشی آیفون ۴S با بهبود مواردی مانند دوربین، طراحی آنتن و پردازنده اشاره می‌کند و همچنین به «طرح آیفون نانو با هدف کاهش هزینه» اشاره دارد و عنوان می‌کند که «جانی آیو» مدیر طراحی سابق اپل مدل یا رندر این دستگاه را نشان خواهد داد.
 
 
 
متاسفانه ایمیل استیو جابز، اطلاعات زیادی در مورد آیفون نانو ارائه نمی‌دهد. در مورد استراتژی ۲۰۱۱ شرکت نیز ایجاد یک مدل ارزان قیمت آیفون بر اساس آیپاد تاچ برای جایگزینی ۳GS در دستور کار اپل قرار گرفته است اما مشخص نیست که منظور همان آیفون نانو یا دستگاه متفاوت دیگری باشد.
 
با این وجود اپل از برند نانو صرف نظر و تولید آیپاد نانو را نیز در سال ۲۰۱۷ متوقف کرد. با این وجود تصور یک دستگاه کوچک‌تر و ارزان‌تر به ویژه در سال ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ و زمانی که آیفون ۴ از نمایشگر کوچک ۳.۵ اینچی بهره می‌برد، بسیار جالب به نظر می‌رسد.
 
آیفون نانو اولین محصول مرموز اپل محسوب نمی‌شود و پیش از فاش شدن این نامه در دادگاه اپیک و اپل نیز احتمالا عرضه دستگاه دیگری با این برند وجود داشت. پیش‌ از این ایمیل دیگری از جابز به تاریخ ۵ آگوست ۲۰۰۷ فاش شده بود که به تولید یک دستگاه «سوپر نانو» اشاره داشت که به نظر می‌رسد نسخه ارتقا یافته آیپاد نانو باشد که قرار بود در نیمه اول سال ۲۰۰۸ روانه بازار شود. با این وجود اپل در آن بازه زمانی نیز هیچ دستگاه تحت عنوان «آیپاد نانو» روانه بازار نکرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.