اپلیکیشن

تلفن همراه

August 20, 2021
12:38 جمعه، 29ام مردادماه 1400
کد خبر: 127696

اپلیکیشن روبیکا از گوگل پلی حذف شد

 
به نظر می‌رسد اپلیکیشن روبیکا پس از ایجاد جنجال‌ بر سر ایجاد حساب‌های جعلی، از گوگل پلی حذف شده است.
 
پس از گزارش‌ دادن اپلیکیشن روبیکا توسط کاربران ایرانی، به نظر می‌رسد این برنامه از فروشگاه اپلیکیشن گوگل حذف شده است. جنجال کپی شدن حساب‌های کاربری اینستاگرام در روبینو از آنجا آغاز شد که چند بازیکن تیم پرسپولیس و اینفلوئنسرها با انتشار تصاویری از روبیکا اعلام کردند حسابی در این پلتفرم داخلی ندارند.
پس از آن مشخص شد که تعداد این حساب‌های کاربری جعلی که بدون اطلاع اشخاص ساخته شده، بیشتر از تصور اولیه است و حتی به افراد کمتر شناخته‌شده هم تسری پیدا کرده. روبیکا دو روز پس از انتشار این اخبار اعلام کرد در حال پیگیری اقداماتی برای فراهم‌ کردن امکان گزارش‌ دادن این اکانت‌ها است؛ اما هنوز نمی‌داند این حساب‌ها چگونه و توسط چه کسانی ساخته شده‌اند.
 
با اینکه صفحه اپ روبیکا در کافه‌بازار، بزرگ‌ترین اپ استور ایرانی هم با پیغامی مبنی بر حذف این برنامه به درخواست توسعه‌دهنده‌اش نمایش داده می‌شود؛ این اتفاق تازگی ندارد و ظاهرا روبیکا از تاریخ فروردین ۹۹ از کافه‌بازار حذف شده است. حساب توییتری فروشگاه اپلیکیشن اناردونی هم طی روزهای گذشته اعلام کرد به‌ دلیل ایجاد حساب‌های کاربری فیک در روبیکا، انتشار این برنامه را به حالت تعلیق درمی‌آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.