تبلت

تلفن همراه

August 21, 2021
17:02 شنبه، 30ام مردادماه 1400
کد خبر: 127731

احتمال استفاده از تیتانیوم در بدنه نسل‌های آینده آیپد

 
اپل ظاهرا می‌خواهد برای نسل‌های بعدی آیپد به سراغ شاسی با جنس آلیاژ تیتانیوم برود و آن را جایگزین بدنه مبتنی بر آلومینیوم مدل‌های کنونی کند.
 
«دیجی‌تایمز» اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که اپل می‌خواهد چندین کنفرانس برای رونمایی از محصولاتش در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) برگزار کند که یکی از آن‌ها مربوط به نسل نهم آیپد استاندارد می‌شود. دیجی‌تایمز در این گزارش به نقل از منابع خود عنوان می‌کند که آیپد جدید همچنان به شاسی آلیاژی آلومینیومی مجهز خواهد بود که توسط PVD (انباشت بخار فیزیکی) پردازش می‌شود.
 
با این وجود منابع فاش کرده‌اند که اپل مایل به تجهیز آیپدهای خود به شاسی فلزی بر پایه تیتانیوم است، اما هزینه‌های بالای این کار ممکن است در حال حاضر مقرون به صرفه نباشد.
 
این خبر به دنبال گزارش مشابه دیگری از اوایل ماه جاری منتشر شد که ادعا می‌کرد سری آیفون ۱۴ که سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد، احتمالا به دلیل استحکام و دوام بیشتر در مدل‌های پرو و پرو مکس بدنه‌ای با جنس آلیاژ تیتانیوم خواهد داشت.
 
در مقایسه با فولاد ضد زنگ، تیتانیوم دارای سختی نسبتا بالاتری است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خط و خش می‌شود. همچنین سختی آن باعث می‌شود تا مقاومت کافی در برابر خم شدن را نیز داشته باشد.
 
با این حال، استحکام زیاد تیتانیوم همچنین باعث سخت شدن تولید محصولات مجهز به آن می‌شود، بنابراین اپل یک فرآیند جدید را توسعه داده که می‌تواند باعث افزایش جلای تیتانیوم و جلوه‌های جذاب‌تری برای آن شود. اپل همچنین در حال تحقیق درباره استفاده از پوشش‌های سطحی اکسید نازک است که می‌تواند لکه‌دار و چرب شدن گوشی با اثر انگشت را کاهش دهد.
 
اگر گزارش‌های ارائه شده دقیق باشند، اپل برای اولین بار در آیفون‌ها و آیپد‌ها از تیتانیوم استفاده خواهد کرد. این غول فناوری تاکنون از تیتانیوم به عنوان یک ماده اختیاری در مدل‌های اخیر اپل واچ و اپل کارت فیزیکی استفاده کرده، اما جدیدترین آیفون‌ها و آیپدها همچنان از جنس فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.