سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 23, 2021
11:22 دوشنبه، 1ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127788

مک مینی M1X با طراحی جدید و پورت‌های بیشتر چند ماه دیگر از راه می‌رسد

 
اپل خودش را برای معرفی نسخه جدید مک مینی آماده می‌کند. این محصول که از طراحی جدیدی بهره می‌برد و به چیپ سریعتر M1X مجهز می‌شود، احتمالا در ماه‌های آینده روانه بازار خواهد شد.
 
طبق گزارش «مارک گورمن» از بلومبرگ، در ماه‌های آینده مک مینی با طراحی جدید جایگزین مک مینی مجهز به پردازنده اینتل می‌شود. این احتمال وجود دارد که این محصول همراه با مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در پاییز پیش رو از راه برسد.
 
به گفته مارک گورمن، اپل بخاطر اینکه کاربران از مک مینی برای کارهایی مانند برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند، هنوز در حال فروش این کامپیوتر کوچک با پردازنده اینتل است که البته این موضوع در آینده تغییر می‌کند:
 
«پاییز گذشته به عنوان بخشی از مهاجرت اپل از پردازنده‌های اینتل به اپل سیلیکون، شاهد بروزرسانی مک مینی قدیمی با طراحی جدید و چیپ M1 بودیم. مک مینی برای کارهای پایه مانند استریم ویدیو استفاده می‌شد، اما بسیاری از کاربران از آن برای توسعه نرم افزار یا ویرایش ویدیو استفاده می‌کنند. اپل از این موضوع مطلع است و به همین علت هنوز نسخه مجهز به پردازنده اینتل را می‌فروشد. انتظار می‌رود در چندین ماه آینده با ورود مدل قدرتمند مک مینی با تراشه M1X، دیگر شاهد فروش مک مینی با پردازنده اینتل نباشیم. مک مینی M1X از طراحی جدیدی بهره می‌برد و به پورت‌های بیشتری نسبت به مدل کنونی مجهز می‌شود.»
 
 
در گذشته یک منبع معتبر حوزه فناوری به نام «جان پراسر» چندین رندر از مک مینی جدید منتشر کرده بود که ظاهرا بر اساس اطلاعات منابع داخلی اپل طراحی شده بودند. مک مینی جدید از پوشش «پلکسی‌گلس» و پورت شارژ مغناطیسی بهره می‌برد.
 
اپل ظاهرا می‌خواهد در پاییز پیش رو محصولات زیادی را روانه بازار کند. در همین راستا احتمالا در اواخر شهریور و پاییز شاهد برگزاری چندین مراسم خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها در روزهای پایانی شهریور از آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و نسل سوم ایرپاد رونمایی کند.
 
احتمالا چند روز یا چند هفته بعد شاهد برگزاری مراسمی برای معرفی نسل نهم آیپد و آیپد مینی ۶ خواهیم بود. در نهایت اپل در رویدادی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی جدید، تراشه قدرتمند و نمایشگر Mini-LED رونمایی خواهد کرد که احتمالا مک مینی جدید هم در آن حضور خواهد داشت. البته تمام این گفته‌ها بر اساس گزارش‌ها و شایعات هستند و اپل آن‌ها را تایید نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.