تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 23, 2021
14:05 دوشنبه، 1ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127802

حرکت اول در استارتاپ «نت باکس» سرمایه گذاری کرد

 
 
حرکت اول با انتشار خبری اعلام کرد در استارتاپ نت باکس سرمایه گذاری نموده است. این اولین سرمایه‌گذاری این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه رسانه به شمار می‌رود.
 
حرکت اول به عنوان بازوی خطر پذیر گروه همراه اول در سال ۹۷ تاسیس شده و در سال گذشته بیش از ۲۰۰میلیارد تومان در کسب و کارهای مرحله میانی و بالاتر سرمایه گذاری نموده است.
 
سرمایه گذاری در نت باکس، دومین سرمایه گذاری حرکت اول در سال ۱۴۰۰  و اولین سرمایه گذاری این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه رسانه است.
 
نت باکس پلتفرمی در ارائه محتوا، متشکل از سخت افزار و نرم افزارهای جانبی است که توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های ممتاز، در مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته و این اولین راند جذب سرمایه این استارتاپ محسوب می‌شود. این دستگاه اندرویدی بومی می‌تواند با نصب انواع برنامه‌های اندرویدی نظیر VODها و همچنین پلتفرمی که به صورت اختصاصی برای کاربرانش تهیه کرده، محتوای صوتی و تصویری را با کیفیت مطلوب به دست مشتریان برساند.
 
 
سید مهدی حسینی هم بنیانگذار و مدیرفنی نت باکس، ضمن تایید این خبر، در مورد دلایل این همکاری اعلام کرد : «با توجه به گستردگی بازار نت باکس، برای ما اهمیت داشت که سرمایه گذار علاوه بر تزریق سرمایه، بتواند ارتباطات مناسبی برای ما ایجاد کند و این یکی از ویژگیهای بارز حرکت اول است.»
 
به گفته حسینی حرکت اول نیز برتریهای تکنولوژیکی، دارا بودن تیم متخصص و با انگیزه و بازار بزرگ و رو به رشد را از دلایل انتخاب این شرکت در سبد سرمایه گذاری خود اعلام نموده است.
 
به نقل از روابط عمومی حرکت اول، جزییات دقیقتر این سرمایه گذاری، در نشست خبری، پس از کاهش محدودیتهای کرونایی، اعلام خواهد شد.
 
پیش‌تر مدیرعامل حرکت اول در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده بود سال ۱۴۰۰، سال طلایی برای آنها خواهد بود: « امسال بودجه خوبی برای سرمایه گذاری جدید در داخل و خارج کشور در نظر گرفتیم. سرمایه گذاری مجدد شرکت های سبد سرمایه گذاری موفق که سرمایه‌گذاری کردیم، سرمایه گذاری و مشاوره در حوزه های مالی، حقوقی و مارکتینگ شرکت های سرمایه پذیر حرکت، یکی از برنامه های اساسی در سال جاری است.»
 
در مورد نت باکس نیز می‌توانید در این لینک که به بررسی این محصول پرداخته، بیشتر بدانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.