سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 25, 2021
14:41 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127870

تلاش آمریکا برای جذب شرکت‌های تراشه ساز تایوانی

 
یک گروه توسعه اقتصادی در آریزونای آمریکا روز گذشته از توافقی با مقامات تایوانی خبر داد تا زمینه برای جذب و فعالیت شرکت‌های تراشه ساز این کشور در ایالت مذکور فراهم شود.
 
به نقل از رویترز، بر همین اساس اداره ارتقای همکاری‌های صنعتی آمریکا و تایوان که از سوی وزارت امور اقتصادی تایوان حمایت می‌شود، توافقنامه‌ای میان دو کشور منعقد کرده تا راه‌هایی برای افزایش فعالیت شرکت‌های نیمه هادی تایوان در آریزونا اندیشیده شود.
 
شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت کارخانه‌های ساخت تراشه و نیمه هادی باعث شده آمریکا در زمینه تأمین نیازهای خود در این بخش با مشکلات جدی مواجه شود و تلاش کند به هر نحو ممکن نیازهای سخت افزاری خود را برطرف کند.
 
فعالیت‌های مقامات آمریکایی در این زمینه موجب شده تا شرکت نیمه هادی مشهور تی اس ام سی در تایوان از برنامه‌های خود برای سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری و ساخت کارخانه‌ای در فونیکس آمریکا خبر دهد.
 
کریس کاماکو از اعضای شورای اقتصادی بزرگ فونیکس نیز گفته اعضای این شورا در تلاش برای مکان‌یابی به منظور تأسیس شرکت‌ها و مجموعه‌های مورد نیاز تی اس ام سی در نقاط مختلف آریزونا هستند. همچنین قرار است معافیت‌های مالیاتی برای تی اس ام سی در نظر گرفته شود. احتمالاً این شرکت تایوانی در نهایت شش کارخانه در فونیکس احداث کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.