اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

August 25, 2021
18:54 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127885

رئیسی: صلاحیت علمی و عملی همه وزرای جوان مورد تاکید بوده است

ICTna.ir – سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در دفاع از وزرای پیشنهادی برای کابینه دولت سیزدهم گفت: معرفی وزرا به مجلس براساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص‌ها در دوران انتخابات به مردم قول داده بودم که با آن شاخص‌ها همکاران را بررسی و معرفی کنم.

Raeesi Majlis.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در صحن علنی مجلس در آخرین دور دفاعیات خود از وزرای پیشنهادی افزود: تلاش شد وزرای پیشنهادی با همین شاخص‌های کارآمدی، تخصص، مردم داری،  فساد ستیزی و صداقت با مردم بود که محور همه اینها مساله کارآمدی است یعنی بررسی صلاحیت علمی و عملی همه وزرای پیشنهادی مورد تاکید ما بوده است.

او اظهار داشت: در این فرایندی که بررسی شده، هم صلاحیت علمی و هم عملی و اجرایی معرفی‌شدگان مدنظر بوده است.

رئیسی تصریح کرد: هیچ اتهام مستند شده‌ای نسبت به وزرا وجود ندارد. مواردی ممکن است مطرح شده، سخنی نوشته، نامه‌ای منتشر و نظری داده شده باشد اما مستقر نشده و این یعنی امر قطعی نسبت به کسی تعلق نگرفته است و درخصوص هیچ کدام از وزرا اتهام مستقر شده وجود ندارد و هر جایی اتهامی وارد شده، از او رفع اتهام شده است.

او در پاسخ به سوالات مختلف نمایندگان درخصوص معرفی وزرای جوان نیز توضیح داد: گلایه‌هایی ٓنسبت به وزرایی که سن و تجربه کمتری دارند، ٰمطرح شد اما اگر صلاحیت علمی و عملی همه وزرا را احراز نمی‌کردم، معرفی نمی‌کردم چون هم توانایی علمی و هم عملی و اجرایی آنها مورد تاکید بوده است.

رئیس جمهور درباره اینکه وزیر پیشنهادی ۱۰ سال یا کمتر سابقه حضور در دستگاهی داشته، گفت: ٓبه دوران اول انقلاب برگردیم. امام (ره) چگونه به جوانان اعتماد کردند؟ مگر من و آقای قالیباف چند سال داشتیم که تیپ و دادستانی اداره می‌کردیم؟ مگر کسانی که جوان بودند و به مجلس آمدند، معلوم بود می‌توانند یا نه و معلوم نبود خیلی خوب بتواند اظهار نظر کنند و با مسایل اجتماعی و سیاسی خوب برخورد می ‌کنتد.

او افزود: اگر به جوان‌ها میدان ندهیم، چگونه می‌تواند کاری انجام دهد؟ برای ما مهم است فرد دانش داشته باشد و فی‌الجمله معلوم شود توانسته در این کار ارتباطی با اجرا و عملیات اجرایی با آن دستگاه و ارتباط با کار را برقرار کرده باشد.

رئیسی گفت: سعی کردیم کابینه دولت سیزدهم ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی باشد. جوانی که با کار هم ارتباط برقرار کرده باشد. جوان‌های کابینه کسانی نیستند که از دانشگاه آمده باشند و به عنوان وزیر معرفی شده باشند. کار را می‌شناسند و مدیریت کرده‌اند. مدیریت زیادی نکرده‌اند اما به میزان خوبی تجربه کرده است.

او افزود:‌ با پایان رای‌گیری نمایندگان به وزرای پیشنهادی، از فردا صبح بدون وقفه اولین جلسه هیات دولت را برگزار خواهیم کرد چراکه گرفتار مسایلی هستیم که یک لحظه غفلت جایز نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.