اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 27, 2021
13:24 جمعه، 5ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127905

زارع پور: طعم شیرین فناوری باید در زندگی مردم چشیده شود / آذری جهرمی: ما هیچ زمانی از کار برای مردم خسته نمی شویم

 
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم ظهر امروز با استقبال محمدجواد آذری جهرمی در دفتر کار خود حاضر شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از دریافت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی و حضور در نخستین جلسه دولت سیزدهم، ظهر امروز 4 شهریورماه با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر کار وزارت را از محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات تحویل گرفت.
بر اساس این گزارش، ورود وزیر ارتباطات با استقبال محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق و معاونین و مدیران وزارت ارتباطات همراه بود و زارع پور نیز در جلسه ای که برای خیرمقدم به وزیر جدید ارتباطات برگزار شد با اشاره به رای بالای نمایندگان مجلس، گفت: این رای بالا کار ما را سخت تر از گذشته کرد و امیدواریم با کار مجاهدانه، مدبرانه و متخصصانه به این اعتماد پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم شده است، افزود: باید از فرصت های این فضا استفاده کنیم و برای آسیب های آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم البته در سال های گذشته کارهای بسیاری در این حوزه انجام شده اما نسبت به آنچه که باید باشد و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی کارهای بسیاری باید انجام شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات هم اکنون تبدیل به یک فناوری اجتماعی شده است، تصریح کرد: این فناوری تا اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است و هر تصمیمی که در این حوزه گرفته می‌شود تمام افراد جامعه و حتی اعضای خانواده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
وی خطاب به مدیران و معاونین وزارت ارتباطات تاکید کرد که تاکنون کار سختی داشته اید و از هم اکنون نیز کار شما سخت تر می شود و باید برای پیشبرد برنامه ها همه با هم همکاری داشته باشیم و نگرانی های مردم را برطرف کنیم.
زارع پور نگاه خود به این حوزه را یک نگاه ایجابی اعلام کرد و گفت: ظرفیت هایی این حوزه با توجه به مولفه های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از آسیب های آن است و این نگاه فرصت‌محور می تواند جایگاه جهانی ما را در حوزه فناوری اطلاعات ارتقا دهد.
وی افزود: مردم انتظار دارند که فناوری اطلاعات بتواند مشکلات آنان را حل کند و کارآیی نظام ارتقا داده شود تا باعث رضایتمندی مردم شود. در نهایت این رضایت مندی پشتوانه ای برای نظام می‌شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: باید کاری کنیم که طعم شیرین فناوری در زندگی مردم چشیده شود و برای این منظور با نظر رییس جمهور تمام دستگاه ها و وزارتخانه های دولت برای تحقق این موضوع موظف به همکاری هستند.
وی با اشاره به اینکه باید نسبت به زحمات مدیران گذشته با انصاف برخورد کرد، افزود: زحمات بسیاری در این حوزه با مدیریت مهندس آذری جهرمی کشیده شده و فارغ از نگاه های سیاسی در حوزه زیرساخت ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در بسیاری از روستاها و مناطق محروم بخصوص در این شرایط کرونایی دسترسی به ارتباطات نسبت به گذشته بیشتر شده است.
زارع پور تصریح کرد: مابقی روستاهایی که هنوز متصل نشده‌اند بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1401 از شبکه پایدار و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.
وی، دسترسی عادلانه به ارتباطات را باعث تقویت نظارت های مردمی عنوان کرد و با اشاره به مخالفت ها و مرارت‌های بسیار در سالهای گذشته، گفت: هم اکنون همه افراد ارزش این اقدامات را می‌دانند.
وی افزود: در ادامه کار از وجود و تجربیات مهندس آذری جهرمی و مدیران وی استفاده می کنیم و آنان را در کنار خود خواهیم داشت.
 
 
 
در ابتدای این جلسه نیز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با تبریک و خیر مقدم به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: خداوند را شاکریم که در دوران جوانی فرصتی در این نظام برای خدمات به یکی از بزرگترین ملت ها برای ما فراهم شد.
وی افزود: من و مدیران وزارت ارتباطات از کار کردن برای مردم خسته نشدیم و هیچ زمانی نیز خسته نمی‌شویم و تا همین روز گذشته نیز همانند روز نخست آغاز بکار در وزارتخانه، پروژه ها و برنامه های خود را پیگیری می‌کردیم.
وی با تشکراز مردم، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور سابق و مجلس و همه همکاران خود، افزود: هدف ما رضایت مردم بود و اگر مردم راضی باشند رضایت خداوند را نیز در پی دارد.
آذری جهرمی با بیان اینکه هر شروعی پایانی دارد، گفت: فرصت ما امروز در این موقعیت به اتمام رسید و خداوند را شاکریم که این نماد ادامه خدمت را مانند دو امدادی به فردی متعهد، نخبه و کارشناس در حوزه فناوری اطلاعات و با همان راهبردها و اهتمام رییس جمهور و مجلس تحویل می دهیم.
وی با اعلام اینکه از سه ماه گذشته مجموعه معاونان و مدیران سازمان ها، گزارش فعالیت ها و کارهای حوزه مدیریتشان را آماده تحویل کرده اند، افزود: تمام معاونین با بسته های گزارشی خود آماده ارائه گزارش های این حوزه هستند تا تیم جدید شما با آگاهی کامل بتواند کارها را پیش ببرد.
وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به تغییرات انجام شده تاکید کرد: یکی از نقاط مثبت تغییرات و تحولات مدیریتی، ارائه راهکارهای جدید برای مشکلات است.
وی با تشبیه خدمت در نظام اسلامی به دو امدادی، خطاب به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: بر همین اساس نماد خدمتی که در اختیار ما بوده و با تمام نقاط ضعف و قوت در طول مسیر به شما ارائه می شود و آرزوی قلبی ما نیز موفقیت شماست و ما نیز موفقیت شما را موفقیت خود می‌دانیم.
همچنین در ابتدای این نشست، سیدحسین دهدشتی،  معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات به نیابت از معاونین و مدیران این وزارتخانه به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خیر مقدم گفت و از وزیر سابق نیز تقدیر کرد.
در پایان این مراسم وزرای جدید و سابق راهی اتاق وزیر شد تا سکان هدایت و فرماندهی وزارت ارتباطات در دستان وزیر جدید قرار گیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.