سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 30, 2021
15:19 دوشنبه، 8ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128011

تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل هارمونی ۲ به ۷۰ میلیون رسید

 
سیستم عامل هارمونی ۲ هواوی اواسط خرداد ماه معرفی شد. از زمان معرفی تاکنون سیستم عامل هواوی روی ۷۰ میلیون دستگاه نصب شده و به زودی رکورد ۱۰۰ میلیون دستگاه را نیز به نام خود ثبت می‌کند.
 
اگر سیستم عامل هارمونی ۲ بتواند از رمز ۱۰۰ میلیون دستگاه عبور کند، این موضوع می‌تواند به نقطه عطف جدیدی برای چینی‌ها تبدیل شود و می‌تواند جایگاه هواوی را در بازار تغییر دهد.
 
اوایل مرداد ماه نیز این شرکت به صورت رسمی اعلام کرد که تعداد نصب هارمونی ۲ از مرز ۴۰ میلیون دستگاه عبور کرده و به فاصله کوتاهی این رقم به ۷۰ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است.
 
 
از زمانی که هواوی سیستم عامل اختصاصی خود یعنی هارمونی را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، به توسعه آن ادامه داده. در خرداد ماه هواوی هارمونی ۲.۰  را معرفی کرد و آن را در دسترس بسیاری از دستگاه‌های خود قرار داد. علاوه بر این، هواوی در نظر دارد سیستم عامل هارمونی ۲.۰ را در دسترس تمام گوشی‌های موبایل خود قرار دهد.
 
تاکنون سیستم عامل هارمونی ۲ روی ۱۰۰ دستگاه گوشی هوشمند و تبلت برند هواوی و آنر نصب شده است. هواوی با وجود تحریم‌های سنگین اعمال شده از سوی ایالات متحده، در توسعه سیستم عامل اختصاصی خود یعنی هارمونی پیشرفت چشمگیری داشته است.
 
هواوی در نظر دارد سیستم عامل اختصاصی خود را در دسترس سایر شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند و تبلت نیز قرار دهد و باید دید در این مسیر تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد. چین همچنان بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و توسعه سیستم عامل جایگزین در این کشور می‌تواند برای اندروید گوگل دردساز شود. در واقع هواوی پس از شرایط بسیار سخت خود در دو سال گذشته اکنون احتمالا در مسیر درستی قرار گرفته و شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.