اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 31, 2021
11:42 سه شنبه، 9ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128031

تلگرام از مرز ۱ میلیارد دانلود عبور کرد

 
براساس داده‌های آماری شرکت «SensorTower»، پیام‌رسان محبوب تلگرام پانزدهمین برنامه‌ای است که توانسته از مرز یک میلیارد دانلود فراتر رود. البته تعداد دانلود به معنای تعداد کاربر نیست.
 
شرکت بین‌المللی SensorTower در گفتگویی با وب‌سایت «تک‌کرانچ» اعلام کرد برنامه محبوب تلگرام که اواخر ۲۰۱۳ در حدود صد هزار کاربر فعال داشت، اکنون توانسته نقطه عطف بزرگی را برای خود رقم بزند. آمارها نشان می‌دهند ۲۲ درصد دانلودهای انجام شده برای تلگرام به بازار هند مربوط می‌شوند و در واقع هند بزرگترین بازار برای پیام رسان تلگرام محسوب می‌شود.
 
بعد از بازار هند، روسیه و اندونزی قرار دارند که به ترتیب حدود ۱۰ و ۸ درصد دانلودهای تلگرام را به خود اختصاص می‌دهند. گفتنی است در سال ۲۰۲۱ تعداد نصب برنامه تلگرام شتاب گرفت و به ۲۱۴.۷ میلیون نصب در نیمه اول سال جاری میلادی رسید که رشد ۶۱ درصدی را نسبت به نیمه اول ۲۰۲۰ با تعداد نصب ۱۳۳ میلیون دانلود نشان می‌دهد.
 
 
همان‌طور که گفته شد تعداد نصب به معنی تعداد کاربر فعال نیست. به عنوان مثال، تلگرام اوایل سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت،‌ اما در همان مقطع زمانی و همزمان با عملکرد ضعیف واتس‌اپ در تغییر سیاست‌های محرمانگی، تعداد نصب تلگرام بسیار بیشتر از این آمار بود. با این وجود آمارها نشان می‌دهند که طی سه ماه اخیر، تلگرام مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.
 
اوایل تیرماه تلگرام در یک به‌روزرسانی قابلیت‌های تازه‌ای همچون امکان تماس تصویری گروهی، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، حذف نویز صوتی، پس زمینه متحرک و قابلیت‌های دیگری را در اختیار کاربران قرار داد.
 
تلگرام اوایل مردادماه هم با آپدیت بزرگ ۷.۹.۰ مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در اختیار کاربران قرار داد که دربرگیرنده ویژگی‌هایی در بخش تماس ویدیویی، پیام‌های خودمحوشونده و تنظیم سرعت پخش ویدیو است. در این نسخه کاربران حتی شاهد ایموجی‌های متحرک جدیدی هم هستند. این به‌روزرسانی‌ها با قابلیت‌های جدید می‌توانند باعث جذب کاربران بیشتری شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.