اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 31, 2021
14:37 سه شنبه، 9ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128041

قطعی سراسری سرویس استعلام خلافی خودرو

 
قطعی سراسری سرویس استعلام خلافی خودرو در ماه‌های گذشته باعث سردرگمی کاربران شده است و در روزهای اخیر آنها در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند. حالا مدیرعامل آیتول،درگاه تجمیع خدمات خودرو، اعلام می‌کند که این قطعی از سوی پلیس راهور بوده است. به گفته امیرحسین عبیری پلیس راهور چند ماهی است که قصد دارد سرویس جدیدی در حوزه خلافی خودرو ارائه دهد؛ اما هنوز پس از چندماه سرویسی عرضه نشده است.
 
 چند ماهی است که سامانه خلافی آنلاین همه اپلکیشن‌ها چون آپ، آیتول، قبضینو، سداد، تهران من، پیشخوان ۲۴، راهور ۱۲۰ و حتی سامانه پیامکی آنها از دسترس خارج شده است و مردم نمی‌توانند از این سامانه‌ها خلافی خودروی خود را استعلام کنند. حالا امیرحسین عبیری، مدیرعامل آیتول اعلام می‌کند که این قطعی از سمت راهور است و هنوز مشخص نیست که چه زمان این سرویس وصل می‌شود.
 
او در این مورد به پیوست گفت: «این قطعی از سوی راهور بوده است چرا که به ما اعلام کرده‌اند می‌خواهند سرویس جدیدی در حوزه خلافی انلاین ارائه دهند؛ اما همچنان سرویس جدیدی عرضه نکرده اند. به همین خاطر چند ماهی است که سامانه‌هایی که سرویس خلافی آنلاین ارائه می‌دهند، سرویسشان قطع شده است.»
 
او ادامه داد: «الان نه مردم می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و نه ما می‌توانیم این سرویس را ارائه دهیم. ما هم از پلیس راهور پیگیری کردیم و دو تا سه ماه است که می‌خواهد API جدید ارائه دهد؛ اما همچنان اتفاقی رخ نداده است و وقتی از آنها سرویس می‌خواهیم، می‌گویند به زودی سرویس خود را ارائه می‌دهند؛ این کندی از سوی آنهاست.»
 
عبیری همچنین گفت: «وقتی مردم از ما بازخواست می‌کنند که چرا سرویس قطع شده است، ما اعلام می‌کنیم که از سمت راهور قطع است و هرزمان سرویس وصل شد، اطلاع‌رسانی می‌کنیم؛ اما هیچ زمان خاصی برای وصل شدن وجود ندارد. یعنی نمی‌توانیم قول دهیم که یک هفته دیگر باز می‌شود یا سه ماه دیگر.»
 
پیشتر در سال ۹۹،معاون اجرایی پلیس راهور ناجا اعلام کرد که استارت‌آپ‌های پرداخت قبوض جریمه از جمله واسطه‌هایی هستند که پلیس راهور ناجا به هیچ یک از این واسطه‌ها مجوز اقدام در خصوص خدمات خود نداده است. فرودین ماه سال جاری مدیرعامل استارت‌آپ «آیتول» از مذاکره و برگزاری جلسات با پلیس راهور خبر داد و گفت که پلیس به صورت ضمنی موافقت کرده تا API خلافی را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد که البته این موضوع هنوز عملیاتی نشده و حتی سرویس خلافی خود راهور هم قطع شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.