رسانه‌های اجتماعی

September 1, 2021
11:22 چهارشنبه، 10ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128062

لینکدین تا پایان ماه سپتامبر قابلیت استوری را از پلتفرم خود حذف می‌کند

 
لینکدین به دنبال اسنپ‌چت و اینستاگرام پارسال از قابلیت استوری رونمایی کرد، اما حالا از این ایده منصرف شده و به‌زودی می‌خواهد قابلیت اشتراک‌گذاری محتواهایی را که پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شوند، از این شبکه اجتماعی حذف کند.
 
مدیر ارشد محصول لینکدین، «لیز لی» به‌تازگی در پستی در این شبکه اجتماعی اعلام کرده بخش استوری طراحی شده بود تا راهکاری جذاب و سرگرم‌کننده برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه باشد. ولی با مطالعاتی که این شرکت پیرامون تعامل کاربران با این قابلیت انجام داده، لینکدین تصمیم گرفته که استوری‌ها را تا انتهای ماه سپتامبر (مهر) حذف کند و تمرکز خود را روی ویژگی جدیدتری بگذارد.
 
خانم لی اظهار می‌کند: «ما با توسعه بخش استوری تصور می‌کردیم که مردم نمی‌خواهند ویدیوهای عادی را در صفحه‌شان به اشتراک بگذارند. این راهکار موانعی را کاهش می‌داد که جلوی انتشار پست‌های جدید را می‌گیرند. ولی حالا معلوم شده که شما می‌خواهید ویدیوها ماندگاری داشته باشند تا با چارچوبی شخصی‌تر بتوانید داستان زندگی حرفه‌ای خود را تعریف کنید و شخصیت و تخصص‌تان را به نمایش بگذارید.»
 
مدیر لینکدین می‌گوید کاربران به دنبال روش‌های بیشتری برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای جذاب با دنبال‌کنندگان خود هستند و نمی‌خواهند محتواهایشان پس از مدت مشخصی حذف شوند. در حال حاضر معلوم نیست که این شرکت از چه ویژگی جدیدی صحبت می‌کند، ولی باید منتظر راهکارهای جدیدی برای اشتراک‌گذاری ویدیو باشیم.
 
کاربران لینکدین تا ماه سپتامبر همچنان می‌توانند از قابلیت استوری استفاده کنند. ولی از ماه اکتبر امکان استفاده از این فرمت محتوایی دیگر در دسترس نخواهد بود. لینکدین اولین شبکه اجتماعی نیست که امسال از قابلیت استوری صرف‌نظر می‌کند. پیش‌تر توییتر هم ویژگی مشابه خود با نام Fleets را غیرفعال کرد چون فقط عده محدودی از کاربران از آن استفاده می‌کردند.
 
ولی از سوی دیگر، شبکه اجتماعی پرطرفدار تیک تاک اخیرا اعلام کرده که به دنبال پیاده‌سازی ویژگی استوری است. سایر پلتفرم‌های بزرگ مثل فیسبوک، واتس‌اپ، پینترست و یوتیوب هم همگی از ویژگی‌هایی شبیه استوری بهره می‌برند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.