سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 1, 2021
14:25 چهارشنبه، 10ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128074

بخش شیائومی اتومبیل رسما به ثبت رسید

 
بخش شیائومی اتومبیل که قرار است تولیدکننده خودروی الکتریکی با برند شیائومی باشد، رسما به ثبت رسید. هدایت این بخش را بنیان‌گذار گروه شیائومی به عهده خواهد داشت.
 
چندی پیش شیائومی اعلام کرده بود که به دنبال ورود به دنیای خودروی الکتریکی است. از آن زمان تا به امروز، شرکت چینی اقدامات متعددی برای یافتن شریک تجاری در بخش تولید خودرو انجام داده و اخیرا از برنامه‌هایش برای تصاحب استارتاپ حوزه خودروهای خودران به نام Deepmotion خبر داده است.
 
حالا، شیائومی رسما اعلام کرد که روند ثبت صنعتی و تجاری شرکت شیائومی اتومبیل (Xiaomi Automobile Co. Ltd) تکمیل شده است. شرکت چینی این بخش را با سرمایه رسمی ۱۰ میلیارد یوان چین به ثبت رسانده و لی جون، بنیان‌گذار، مدیر و رئیس هیئت مدیره گروه شیائومی هدایت این بخش را بر عهده خواهد داشت.

شیائومی می‌گوید از زمان اعلام رسمی ورود به بازار خودروی هوشمند، تیمی متشکل از حدود ۳۰۰ نفر کارمند برای کار در این بخش جمع‌آوری کرده است. بر اساس ادعای شرکت چینی، این کارمندان از بین بیش از ۲۰ هزار متقاضی فعال در بخش خودروی هوشمند گزینش شده‌اند. روند گزینش همچنان ادامه دارد و شیائومی می‌خواهد از افراد بیشتری برای کار در این تیم دعوت کند.
 
شرکت چینی برای همکاری با کسب‌وکارهای زیادی در حوزه خودروی هوشمند مذاکره کرده؛ اما تا به امروز به موفقیت زیادی در این زمینه دست نیافته است. شیائومی اخیرا برای تصاحب بخش از سهام شرکت خودروهای الکتریکی Evergrande نیز مذاکراتی صورت داده است.
 
از سوی دیگر، لی جون طی هفته‌های اخیر بازدیدهایی از شرکت‌های مختلف خودروسازی داشته که SAIC، BYD، Great Wall، Wuling و چند خودروساز شناخته‌شده دیگر در این فهرست جای می‌گیرند.
 
مدیر شیائومی می‌گوید شرکت چینی قصد دارد برای کاربران خود در سراسر دنیا، خودروی هوشمند باکیفیت و رده‌بالا تولید کند. سرمایه‌گذاری اولیه شیائومی در این حوزه ۱۰ میلیارد یوان بوده؛ اما قرار است طی ۱۰ سال آینده، ۶۰ میلیارد یوان دیگر در بخش خودروی هوشمند سرمایه‌گذاری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.