اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 1, 2021
16:36 چهارشنبه، 10ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128082

گوگل کروم ۹۳ با قابلیت دسترسی به پیامک‌ رمزهای یکبار مصرف موبایل منتشر شد

 
کروم ۹۳ امروز به عنوان یک به‌روزرسانی نسبتا کوچک برای ویندوز، مک، اندروید و iOS منتشر شد. این نسخه تغییرات اندکی را در منوی Recently Closed به وجود می‌آورد و در نسخه دسکتاپ از WebOTP API پشتیبانی می‌کند تا گذرواژه‌های یکبار مصرف را از بخش پیامک‌های موبایل به کامپیوتر کپی کنید.
 
تغییرات جدید منوی Recently Closed به شما اجازه می‌دهد همه سایت‌هایی که مشاهده کرده‌اید را در یک کالکشن ببینید و به‌صورت جداگانه آن‌ها را باز کنید. برای استفاده از این قابلیت باید فلگ chrome://flags/#tab-restore-sub-menus را فعال کنید.
 
 
گوگل در نسخه جدید مرورگر خود با WebOTP API اجازه می‌دهد از روی کامپیوتر به پیامک‌ها دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این قابلیت باید روی موبایل و کامپیوتر به یک اکانت گوگل وارد شوید. سپس در نوتیفیکیشن رمز یکبار مصرفی که پیامک می‌شود، روی دکمه Submit ضربه بزنید. با این کار اطلاعات به‌صورت خودکار به کامپیوتر ارسال می‌شود.
 
کروم ۹۳ آیکون قفلی را که جلوی آدرس‌های اینترنتی وجود دارد، با علامت فلش سمت پایین جایگزین می‌کند. همان‌طور که در تصویر متحرک زیر می‌بینید، با کلیک روی این فلش می‌توانید اطلاعات امنیتی سایت را مشاهده کنید. ولی برای دسترسی به این آیکن باید فلگ chrome://flags/#page-info-version-2-desktop را فعال کرده باشید.
 
 
افزون بر این، کروم ۹۳ حالا فایل‌های گوگل درایو را در صفحه New Tab نشان می‌دهد. فایل‌های پیشنهادی در کارتی زیر نوار جستجو نمایش یافته و به شما اجازه می‌دهند به راحتی به فایل‌هایی که اخیرا در Google Docs یا Sheets ویرایش کرده‌اید دسترسی پیدا کنید. عرضه این ویژگی از کروم ۹۲ آغاز شده بود، اما در کروم ۹۳ فراگیری بیشتری پیدا می‌کند.
 
 
کروم ۹۳ همچنین بالاخره پشتیبانی از اوبونتو ۱۶.۰۴ را به پایان رساند. این مرورگر در نسخه iOS به یک منوی کلیک راست جمع‌وجورتر مجهز شده که وقتی انگشت خود را روی لینک‌ها و تصاویر نگه می‌دارید، ظاهر می‌شود. در بخش اکانت‌ها هم چنان‌چه روی موبایل به اکانت گوگل وارد شده باشید، راحت‌تر می‌توانید در کروم وارد حساب کاربری خود و سایر سرویس‌های گوگل شوید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.